******************************************************************************** Conto Suite - seznam změn Consulta Bürotechnik, s.r.o. http://www.consulta.cz ******************************************************************************** verze 5.1.0.5 19.4.2022 + kontrola existence položek kalkulací a náhledů v servisním menu konfigurátoru * při zadávání skladového pohybu na klientu se nezobrazovaly položky v seznamu položek na levém displeji * funkce storno celého účtu u obsluh s oprávněním admin, pokud byl neodeslaný, zobrazovala po dokončení informaci požadovaný účet IDA xx nebyl nalezen - zrušeny funkce klienta Export a Import EET pro vzdálené odesílání EET verze 5.1.0.4 16.2.2022 * při tisku na tiskárny s připojením LAN se zobrazovalo hlášení tiskový server neodpověděl včas * na tlačítku stolu u statické mapy stolů klienta se i po zaplacení zobrazil obrat a obsluha verze 5.1.0.3 7.2.2022 * při tisku inventury na klientu pomocí funkce závěrka se zadáním čísla se zobrazila hláška Inventura "M" nebyla nalezena * Cdriver příkaz XMLIMPORTEX ve verzi 5.1.0.2 nepřevedl XML znaky z UTF-8 * externí obrázek pro tlačítka vzhledu klienta obsahující v názvu souboru diakritiku se na klientu nezobrazil * aktualizovaná knihovna platebních terminálů 1.2.2.1 verze 5.1.0.2 23.12.2021 + ve funkci otevřít stůl je možné zvolit místo mapy stolů mapu se zadáním čísla jako u převodu / dělení stolu + nová možnost plateb - netisknout info platební karty (Platby PT) + nový parametr funkcí převod a dělení - možnost omezit filtrem cílovou jednotku + funkce zpět v zadání cíle ve funkci převod / dělení v makru ukončí také makro * aktualizovaný modul komunikace ethernet (LAN/UDP) a RS232 (COM) * aktualizovaný databázový Engine Firebird * při změně funkce v editaci makra se mohla zobrazit hláška "PutRecord" verze 5.1.0.1 8.10.2021 + v možnostech závěrky lze zablokovat závěrku Z, pokud je otevřený systémový účet (HOLD, přímý prodej, refundace...) + platební teminál - podpora možnosti platby n - zobrazit dotaz před platbou * list závěrky položky otevřených účtů u rozdělených účtů (.PART) netisknul seznam položek * při zaplacení účtu s automatickou slevou s rabatovou skupinou na Conto Orderu, pokud účet neobsahoval žádné položky rabatové skupiny, zobrazilo se hlášení o neprovedení slevy * pokud se z neprovedla závěrka vyvolaná z CDriveru (např. zablokovaná nulovací závěrka kvůli nevyúčtovaným stolům), CDriver nezobrazil důvod neprovedení, pouze obecnou chybu. (Jen u CSV závěrek ve formátu QMP (RU)) * funkce HOLD byla možná provést pouze jednou * po editaci položky přímo na klientu se odešle také požadavek na aktualizaci databáze na Conto Orderu a ContoNetu verze 5.1.0.0 8.7.2021 + modul Qerko rozšířený o funkci objednání položek zákazníkem z domu pomocí aplikace Qerko - vyzvednutí v restauraci (vyžaduje ContoNet 2.6.0.0) správa objednávek - nová funkce Externí objednávky + v editaci zákaznických účtů je vyhrazený nový sloupec pro telefonní číslo s možností editace přímo na klientu v editaci účtu + nová možnost u modifikátorů - tisknout i při vypnutém tisku v parametru 107 určeno pro vybrané texty, které je potřeba tisknout i na tiskárně účtů + zobrazení položek v levém seznamu na klientech bez poř. čísla (výchozí data) + možnost použít unicode znaky (vietnamské, kanji...) na tlačítku klienta * použití filtru položek binárního journalu podle data a času v konfigurátoru nebylo možné (od verze 4.1.0.1) * Conto vyžaduje službu ContoNet verzi min. 2.6.0.0 verze 5.0.0.4 9.6.2021 * pokud bylo nastaveno řazení tlačítka seznamu zákaznických účtů a pokojů podle ID, funkce strana dolů neposunula seznam na další stranu verze 5.0.0.3 31.5.2021 * v případě velkého vytížení procesoru počítače s tiskovým serverem mohl být tisk jen uložen do databáze, nevytisknul se hned, teprve až po stisku tl. kopie účtu verze 5.0.0.2 26.5.2021 * při přerušení síťové komunikace s tiskovým serverem uprostřed odesílání dat se tisk jen uložil a nezobrazilo se chybové hlášení verze 5.0.0.1 24.5.2021 + rychlejší vyhledávání položky podle ID v tabulkách v konfigurátoru (při větším počtu položek) * automatický kredit bonus za platbu se na účet nepřidal (od verze 4.0.1.7) * tl. uložit ve skladovém pohybu hlásilo chybu Put Record (verze 5.0.0.0) * funkce manuální korekce platby se neprovedla (od verze 4.0.1.6) verze 5.0.0.0 7.5.2021 + podpora tisku samolepících štítků na tiskárnách Zebra. Vyžaduje licencovaný modul serveru tisk štítků a tiskárnu podporující protokol ZPL + modul Qerko s funkcí "virtuální číšník / digitální menu" podporující objednání položek zákazníkem u stolu přímo z aplikace Qerko. Funkce vyžaduje licencovaný modul Qerko s modulem objednávky InHouse + modul Qerko objednávky InHouse podporuje obrázky položek z databáze PLU (PNG, JPG <500kB) pro digitální menu + nová funkce klienta "Platba bez uzavření" pro čistírny. Po zaplacení účtu je účet ponechán v seznamu otevřených. Jakmile si zákazník přijde vyzvednout zakázku, obsluha přenese účet do uzavřených, čímž zakázku ukončí. Funkce není podporována mobilním číšníkem Conto Order. + nové funkce klienta "Stůl - odložená objednávka" a "Odložená objednávka - potvrdit / zrušit". Po objednání se objednávka nevytiskne a je označena jako čekající na potvrzení. Na obrazovce klienta je v seznamu stolů označena žlutým orámováním. Dokud obsluha nepotvrdí objednávku, není možné s účtem pracovat. Objednávka se vytiskne v kuchyni teprve po potvrzení obsluhou. V případě zrušení se objednávka netiskne. Potvrzení objednávky z Conto Orderu vyžaduje verzi min. 2.1.3. + nová funkce klienta "Přidat nový účet", která na otevřeném stole přidá další samostatný účet (zákazníka). Účet je možné označit VS, takže na seznamu otevřených účtů bude snadno identifikovatelný. Pokud stůl obsahuje více účtů, bude obsluze po stisknutí tlačítku stolu zobrazen jejich seznam se zobrazeným VS. Přístup k dalším účtům z aplikace Conto Order je možný po použití funkce "Načíst otevřené účty" v seznamu účtů a Conto Order verzi min. 2.1.2. Zobrazení seznamu účtů po stisku tlačítka stůl vyžaduje verzi min. 2.1.3. + možnost zadávat v editaci textů na klientu pomocí fyzické klávesnice další znaky, které nejsou k dispozici na dotykové klávesnici klienta + možnost aktivovat v parametru 107 tisk QR platby na účtence (vyžaduje modul tisk štítků a nastavení IBAN v nastavení zákazníka) + v editaci klientů (seznamu POS) je možné definovat POS název / popis. Tisk popisu na účtence je možné aktivovat v parametrech tiskárny w1 - Tisknout název POS v infolince. Název je možné také použít v textovém logu přidáním proměnné %#F_NODENAME*% + nový databázový Engine Firebird 3.0 s podporou IP V6 * obrázky položek z databáze se na tlačítku neukázaly, dokud nebylo nastaveno použití proměnných na tlačítku verze 4.1.0.3 1.3.2021 * v EXE a DLL souborech instalace scházelo číslo verze Conta v textové podobě verze 4.1.0.2 24.2.2021 * CDriver při exportu závěrky do XML formátu v určitém nastavení mohl zobrazit hlášení o chybějící licenci modulu 8 - XML Export Import verze 4.1.0.1 22.2.2021 * skladový pohyb při zpracování z konfigurátoru na konci tiskové sestavy obsahoval navíc text "OK" (od verze 4.0.1.6) verze 4.1.0.0 19.2.2021 + import dat z Excelu automaticky vynechá prázdné řádky + přihlašovací heslo na FTP může obsahovat i jiné ASCII znaky ($!~%^#@ apod.) * změna (rozšíření) struktury binární databáze a textové historie * modul API TicketExpo ve verzi 4.0.1.6 a 4.0.1.7 neimportoval cenu z portálu * při vypnutém slučování položek pro displej, a pokud přímý prodej obsahoval položku s nulovým počtem, tak po ukončení klienta a spuštění nebylo možné zavřít přímý prodej verze 4.0.1.7 27.1.2021 + podpora komunikačního protokolu verze 2.0 pro Conto Net / Conto Order * funkce pro kopii tlačítka stolu v editaci map na klientech nekopírovala text a funkci tlačítka verze 4.0.1.6 23.12.2020 + nový typ uživatelského listu pro závěrky: Seznam účtů (IDA) - vytiskne seznam účtů od posledního nulování Vyžaduje licencovaný modul 10 extra závěrky. * CDriver speciální závěrka REPORTEX PAYPLU ignorovala nulování a vracela vždy všechny účty (od verze 4.0.1.2) * v případech, kdy je aplikováno spropitné na platbu podléhající EET, odesílá se spropitné na portál EET v celkové částce tržby verze 4.0.1.5 25.11.2020 * změnu DPH na účet v refundaci transakce nebylo možné použít, pokud refundace obsahovala pouze neuložené položky (neodeslané na server) * po 20 minutách nečinnosti v případě chybného desetinného oddělovače na systémovém účtu Windows 10 konfigurátor zobrazoval chybovou hlášku Invalid floating point value verze 4.0.1.4 5.11.2020 + podpora funkce PLU info pro Conto Order * upraven text zobrazení aktuálních přesměrování tiskáren na klientech * přesměrování na neexistující / smazané zařízení zobrazí chybové hlášení * pokud není přiřazený a aktivní platební terminál v seznamu zařízení, storno platby kartou bude umožněno verze 4.0.1.3 26.10.2020 + doplňující funkce (notifikace, rozšířený export dat) API ContoNet 2.0.2 + rozšířené možnosti nastavení tisku (logo, info) do PDF API Qerko * v případě výpadku spojení na API Qerko server po obnovení spojení vrátí nedokončené dělení účtu zase zpět na původní stůl * ve výchozích textech opravena výchozí přípona pro automatický export závěrek do souboru CSV verze 4.0.1.2 17.9.2020 + nová možnost funkce pro závěrky na klientech - závěrku provést jako jiná POS. Vhodná v případě, že je závěrka v editaci v konfigurátoru nastavená jako lokální (za konkrétní POS). Umožní např. dělat závěrku za POS_2 na POS_1. * při použití funkce storno účtu na neodeslaném účtu s oprávněním manažer bylo zobrazeno okno "Požadovaný účet IDA nebyl nalezen" (storno účtu bylo provedeno v pořádku) * při použití funkce změna DPH na účet na účtu bez položek se zobrazilo okno "Požadovaný účet IDA nebyl nalezen" a změna DPH nebyla akceptována verze 4.0.1.1 7.9.2020 * API Qerko - v případě vypršení času (restaurant request timeout) se Conto pokusí vrátit účet a platbu zpět do původního stavu (vyžaduje ContoNet 2.0.1) verze 4.0.1.0 26.8.2020 + podpora API Qerko, vyžaduje balíček aplikace ContoNet a licencovaný modul Conto serveru API Qerko + systémové kódy klienta 0221-3 pro ověření spojení s platebním terminálem 1-3 + aktualizovaná knihovna platebních terminálů 1.2.1 * změnu DPH na účet v refundaci bylo možné pouze na začátku účtu. Při použití v refundaci obsahující položky byla refundace stornována. * pokud stůl měl nastavenou cenovou hladinu a současně byla použita cenová hladina na účet, při příštím otevření se nastavila výchozí hladina. * konfigurátor nezobrazoval v editaci vzhledu překrytí tlačítek přes sebe * v editaci zařízení se automaticky nezměnily konstanty tiskového serveru * automatický export závěrek do souboru se pokusí vytvořit cílovou složku, pokud neexistuje * automatický export závěrek při prvním exportu nenahradil proměnné v názvu cílového souboru verze 4.0.0.12 22.5.2020 * verze Conto Basic a Mini zobrazovala po spuštění okno "Lze se připojit pouze k lokální adrese" * automatická kopie tisku v parametrech zařízení nepřičítala počet kopií verze 4.0.0.11 18.5.2020 + funkce změna DPH na účet a rozšířené možnosti změny DPH na položku pro mobilního číšníka Conto Order 2.08 verze 4.0.0.10 18.5.2020 * ve verzích 4.0.0.7-9 ve výchozím nastavení nepracoval scanner a čtečka na portu RS232 verze 4.0.0.9 15.5.2020 + funkce změna DPH má nový typ změny DPH "na klienta" + v nastavení listů závěrky je možné aktivovat u oddělení a skupin zboží tisk podle sazeb DPH. Funkce vyžaduje licencovaný modul 10 extra závěrky. + podpora hostname místo IP adresy pro síťová připojení k DB serveru Conto + podpora hostname a IPV6 pro síťová připojení k periferiím - ukončena podpora importu dat z XML a obnovy dat z binární zálohy z verzí starších než 1.2.3.0 * změna DPH na účet na následující v neumožnila přidat položky bez povolené změny DPH * v konfigurátoru nebylo možné v seznamu zařízení otestovat tiskárnu RS232 verze 4.0.0.8 4.5.2020 + funkce změna DPH na položku zobrazí chybové hlášení, pokud následující položka nemá povolenou změnu DPH a položku na účet nepřidá + funkce změna DPH na nový typ na položku a návazné položky (přílohy u PLU) * funkce změna DPH na položku se nepřidala na první položku účtu, pokud nebyl v tu dobu otevřený verze 4.0.0.7 23.4.2020 + funkce změna DPH a změna DPH na účtu mají nové možnosti "S sebou" - změní DPH 3 na DPH 2 nebo DPH 1 podle nastavení PLU/Skupiny "Na místě" - změní DPH 1 a DPH 2 na DPH 3 podle nastavení PLU/Skupiny + u PLU a skupin jsou tři nové možnosti "Povolit změnu DPH na DPH 1,2,3" potřebné pro nové možnosti funkcí změna DPH + změna DPH na účet aktivuje změnu DPH nejen na položkách účtu, ale také na následující položky až do zaplacení účtu + na klientech v seznamu položek účtu se zobrazuje za cenou položek symbol DPH + podpora platebního terminálu MPOS s protokolem Nexo PC3000 + před výmazem dat, přesunem do archivu a servisní údržbou se provede záloha dat do XML (lze ji vypnout manuálně v potvrzovacím okně) - u PLU a skupin byla odstraněna možnost "Zákaz měny DPH" a byla nahrazena novými možnostmi "Povolit změnu DPH na DPH 1 (2 a 3)" * klient po spuštění přepnul na anglickou klávesnici nezávisle na nastavení * editace funkce změna DPH při volbě zrušit změnu nenastavila popis tlačítka a při zavření editace zobrazila chybu verze 4.0.0.6 6.3.2020 + modul komunikace s portálem TicketExpo + nová možnost 134.e - při překročení limitu ceny zobrazit dotaz + pokud je otevřený průvodce platbou nebo vyhledání položek, načtení PLU scannerem zobrazí chybové hlášení a položka nebude přidána - funkce "Nová data" v konfigurátoru nemění vzhled klienta, pouze data v databázi * pokud byl aktivní tisk QR Účtenkovky, zobrazení v okně nezobrazilo patičku * ručně zadávaný text Conto Orderu v určitém nastavení se tisknul jako text 0,00 * funkce "Nová data" v konfigurátoru po výmazu vyžadovala manuální spuštění aktualizace dat databáze, nyní se provede automaticky verze 4.0.0.5 30.1.2020 + podpora čtečky klíčů iButton Dallas Glancetron + změna DPH na položku z mobilního číšníka Conto Order + nová možnost v nastavení konfigurátoru - Potvrzovat zrušení změn v databázi + nový modul serveru Conto - protokol Conto Net - určený pro vzdálené napojení externích objednávkových systémů na systém Conto - ukončena podpora módu RS232 scanneru se SW emulací klávesnice přes port RS232 * pokud měla obsluha povolenou funkci storno a nastaveno používat storno u nových položek, u neodeslaných položek se přesto použila oprava (výmaz) * odesílání DPH položek do mobilního číšníka (kvůli dělení a platbě stejných položek s různými daněmi na jednom účtu) verze 4.0.0.4 12.11.2019 + systémový kód 1202 pro zobrazení aktivních přesměrování tiskáren na obrazovce + podpora tisku objednávek do kuchyně na interní tiskárně Conto Order + nové typy uživatelských listů pro závěrky: Plu ve skupině - vytiskne PLU v sekcích podle skupin zboží Plu v oddělení - vytiskne PLU v sekcích podle oddělení Skupiny v oddělení - vytiskne skupiny v sekcích podle oddělení Vyžadují licencovaný modul 10 extra závěrky. + nová možnost 9 - Tisk cenové hladiny u položky účtu v cenových hladinách, vytiskne název cenové hladiny na účtence za názvem položky (aut. se použije dvouřádkový tisk položky) * import položek z XML pomocí CDriveru smazal před importem všechny položky (skupiny zboží, oddělení a náhledy) nezávisle na parametru 2 příkazu IMPORTXML * v šablonách tlačítek pro zobrazení PLU na tlačítku nebylo možné použít uvozovky * pokud bylo na úvodní obrazovce tlačítko pro konkrétní stůl, zůstalo po otevření a zavření podbarvené * pokud nastala chyba při importu dat z XML, další řádky tabulky, kde nastala chyba se už nenačetly * pokud byla mezera v PLU místo ceny pouze mezera nebo více mezer, nebylo možné zahájit skladový pohyb * servisní údržba databáze kontroluje a opraví, když je v ceně PLU pouze mezera * při aktivním logu do souboru se log ukládá ve větších blocích, některé antivirové programy mohly zpomalovat systém při zápisu jednotlivých řádků. verze 4.0.0.3 12.9.2019 + podpora zadávání spropitného na platebních terminálech GPE + nová možnost pro závěrky p - Výmaz závěrky Z/C při chybě (např. tisku) + možnost nastavit v parametrech mobilního číšníka automatické načtení otevřených účtů aktuální obsluhy na Conto Orderu po přihlášení. Vyžaduje Conto Order 2.0.4 * u záporného prodeje Conto ignoruje příznak platby m - povinné zadání částky a platba se provede verze 4.0.0.2 18.7.2019 + export dat ve formátu XML pro Conto Mobile + možnost nastavit v parametrech mobilního číšníka automatické načtení otevřených účtů na Conto Orderu po přihlášení obsluhy. Vyžaduje Conto Order 2.0.3 * v konfigurátoru nelze klávesou Delete vymazat položku, která se používá v náhledech nebo kalkulacích. Pro výmaz položky z kalkulací a náhledů můžete použít kontextové menu položky. * nastavení oprávnění pro konkrétní závěrku a konkrétní slevu dle obsluh nebylo ve verzi 4.0.0.1 možné * pokud bylo nastaveno u platby nevracet přeplatek, nebyla možná částečná platba takovou platbou verze 4.0.0.1 21.6.2019 + tisk QR kódů pro Účtenkovku je nyní k dispozici automaticky ve všech licencích Conto (nevyžaduje modul tisk štítků, pouze tiskárnu s podporou tisku QR kódů) + nová funkce klienta - Editace rabatu (slevy / přirážky) + možnost nastavení oprávnění pro editaci + u modifikátorů se nyní tiskne počet pouze v případě, pokud je různý od 1 + možnost nastavení oprávnění pro editaci rezervací na klientech samostatně pro stoly a pro pokoje + možnost "nevracet přeplatek u platby" lze použít pro platby dárkovými poukazy v režimu následného čerpání EET + v editaci skladových pohybů se nové položky a změny položek promítnou hned při uložení ještě před odesláním skladového pohybu na server. Ukládají se také změny položek, které nemají vyplněnou hodnotu "Zadáno" + možnost odeslat sadu bitmap (tlačítek) jen na konkrétního klienta + povolena změna skupiny zboží položky v zadávání skladových pohybů + nová funkce klienta Rezervace hledat text. Funkce zobrazí rezervace obsahující zadaný text v názvu, adrese nebo poznámce. + v par. 106.6 lze aktivovat nový formát tisku DPH na účtence (rekapitulace) + Conto Order při přihlášení obsluhy odblokuje na serveru své blokované účty (blokované např. z důvodu vybité baterie) + otevřené účty se v seznamu účtů zobrazí se zeleným rámečkem, pokud na nich není žádná akce více než 30 minut, rámeček je červený. Formát a čas je možné změnit v textech. + nová možnost mobilního číšníka řazení PLU, náhledů, skupin zboží a oddělení podle názvu (f). Vyžaduje Conto Order min. 2.0.2. * změna možností mobilního číšníka v editaci v konfigurátoru (např. řadit položky v náhledech podle ID) se na Conto Orderu ve verzi 4.0.0.0 neprojevila * rychlejší ukládání a export dat do XML oproti verzi 4.0.0.0 * přímé vyhledání položky scannerem ve skladových pohybech v konfigurátoru nebylo ve verzi 4.0.0.0 možné * ve funkci klienta PLUInfo se nezobrazoval počet prodaných položek * po provedení zálohy vzhledu na klientu Conto Order bylo nutné znovu přiřadit ID mobilního zařízení v konfigurátoru * skladový pohyb při zadávání na klientech nešel ukončit tlačítkem zadání, musel být ukončen tlačítkem stůl * ve skladových pohybech na klientech nebylo možné zakládat nové položky * úprava dle upřesnění metodiky MFČR k novele zákona o DPH 2019 - zaokrouhlení při platbě cizí měnou se počítá do celkového obratu e-tržby * stůl nebo účet otevřený na Conto Order se zablokuje ostatním klientům, i když neobsahuje žádné položky. Po zavření se opět uvolní. - systémová makra (po zavření stolu apod.) jsou pro Conto Order ignorována * z důvodu nových požadavků ČMI na certifikaci WELMEC se na účtence tiskne mezisoučet nezaokrouhlený * pokud při aktualizaci na verzi 4.0.0.0 byly otevřené stoly s více podúčty, při kombinaci s převodem nebylo možné zaplatit jejich část, pouze celý účet. verze 4.0.0.0 1.4.2019 + nový algoritmus výpočtu DPH podle novely zákona o DPH. Původní výpočet 2018 lze aktivovat v parametru 106. + možnost zadávání inventury a příjmu zboží na Conto Orderu (i pomocí scanneru). Funkce vyžaduje Conto Order verzi min. 2.0. + inventura na klientech, Conto Orderu i v konfigurátoru používá stejné funkce a tabulky. Zahájení a ukončení inventury je možné z klienta i z konfigurátoru. Zadání inventury vždy aktualizuje data v konfigurátoru a data lze před uzavřením editovat ve skladových pohybech v konfigurátoru. + možnost zrušit zadávání skladového pohybu na klientech pomocí funkce STORNO + při editaci tabulek v Excelu v konfigurátoru se použije formátování buněk s desetinnými místy pro cenu a počet a obecný formát pro možnosti a hodnoty oddělené čárkou + závěrka odpisy skladu nyní počítá a tiskne také celkový obrat surovin (podle cen jednotlivých surovin) + nová možnost funkce PLU - vypnout zobrazení výběru PLU. PLU lze zadat pouze číslem z klávesnice nebo scannerem. + načtení kódu ID2 pomocí sériové čtečky ID2 v konfigurátoru + v plánování lze omezit akce klientů (cenová hladina, sleva, subjekt) pouze na zvolené klienty. Např. omezení automatické slevy na zmrzlinu pouze pro POS_3. Ostatní budou prodávat za standardní cenu. + šifrovaná komunikace mezi klientem, Conto serverem a tiskovým serverem + u čtečky RS232 lze v parametrech zařízení aktivovat převod na hexadecimální znaky. Vhodné pro čtečky posílající kódy binárně (RFID, Dallas). + v exportu závěrek pomocí CDriveru se přeplatek ukládá do sloupce i014 a jeho hodnota je zahrnuta také ve sloupci obrat (u plateb) + v editaci zásob přidána možnost otevřít data v Excelu - zrušen parametr 5 u EAN kódů. Kontrola délky se nyní aktivuje zadáním délky do sloupce délka kódu. * při nastavení stavu skladu ve skladových pohybech se stav tiskne a uloží i pokud je zadaný stav stejný jako původní * při editaci tabulek v Excelu jsou data ukládaná v samostatné složce Conto\ContoData\LocalData\EditData + číslo závěrky v textovém journalu je přesunuto do popisu a ve sloupci číslo tisku se ukládá číslo tisku podle tiskárny, stejně jako u účtenek + předběžný účet také ukládá číslo tisku podle tiskárny, stejně jako u účtenek * pokud seznam tisků v textovém journalu obsahoval předběžné účty, nebylo možné seřadit účty podle čísla tisku verze 3.2.1.8 27.2.2019 * při použití fulltextového filtru v textovém journalu se stejná účtenka mohla v seznamu zobrazit vícekrát (pokud obsahovala hledaný text vícekrát) * obsluha se zakázanou změnou ceny PLU (v oprávněních obsluhy) nemohla objednávat položky na mobilním číšníku Conto Order (hlásil přístup odepřen) * převod účtů na portál SIESTA nebyl možný (od verze 3.2.1.2) verze 3.2.1.7 11.2.2019 * při neprovedení plánované úlohy s povinným odhlášením bylo zablokováno přihlášení na server až do odhlášení všech klientů * při importu skladového pohybu ze souboru byl vynechán u položek počet 1 * knihovny pro kontrolu SSL certifikátů mohly způsobovat zaplnění paměti serveru verze 3.2.1.6 7.12.2018 + při kopírování tlačítek v editaci vzhledu se nekopíruje klávesová zkratka + přiřazením kl. zkratky bude stejná zkratka na ostatních tlačítkách smazána + pokud není nalezena položka pro slevu, zobrazí se okno s upozorněním + podpora nového komunikačního protokolu pro Conto Order verze 3.2.1.5 29.11.2018 + podpora EAN řídících kódů pro Conto Order (EAN s informací o váze, otevření stolu / účtu, přihlášení obsluhy, platba a sleva) + podpora zařízení pro kontrolu cen Birch DS-715 (vyžaduje licenci serveru na příslušný počet zařízení) * pokud nebyla vyplněna cena suroviny, nebyl možný export skladového pohybu do souboru a náhled v Excelu verze 3.2.1.4 12.11.2018 + v editaci vzhledu v parametrech funkce je možné přejít přímo na příslušnou mapu XML stiskem tlačítka "Zobrazit" vedle názvu XML, přes kontextové menu tlačítka anebo poklepáním na tlačítko + v editaci PLU přímo v prodejní části doplněna editace MJ a hodnoty MJ + možnost zadání portu SMTP serveru v seznamu zařízení (např. smtp.test.cz:125) * umístění oken konfigurátoru přesunuto na disk do souboru Forms.ini * pokud bylo současně zobrazeno v textovém journalu konfigurátoru více než 1000 tisků, nebylo možné tyto přímo z konfigurátoru vytisknout verze 3.2.1.3 18.10.2018 + automatické opakování komunikace při chybě tiskárny s přímým připojení USB verze 3.2.1.2 15.10.2018 + nový modul zálohování Conto Backup pro zálohování dat Conto na síťový disk + v editaci funkce dynamický náhled lze zvolit způsob řazení položek náhledu (výchozí řazení, podle názvu, podle čísla PLU) + nový parametr 153 pro časový rozsah zobrazovaných rezervací pro stoly na klientech (např. zobrazit rezervace jen od 12:00 do 23:00) + pokud je v závěrce aktivní detailní tisk součtu u listu DPH, bude vytištěn také součet základů DPH a součet všech DPH * přepnutí do průvodce platbou zruší případné nepoužité přepnutí cenové hladiny na položku * při vícenásobném použití funkce cenová hladina hned za sebou bez následného stisku položky se při uzavření a novém otevření účtu přepnula cenová hladina na účet až do zaplacení * v editaci vzhledu nebylo možné nastavit funkci Info o slevách na účtu výběrem, musela být nastavena ručně * pokud tiskárna USB se starším typem připojením odpoví chybou bez popisu (zobrazována jako "0"), použije se výchozí text "Tiskárna není připravena" a bude umožněno opakování tisku přímo (bez použití kopie účtu) verze 3.2.1.1 18.9.2018 + v závěrce je při použití funkce korekce platby zobrazen odděleně vklad a výběr + v editaci funkce změna / oprava platby lze v parametrech aktivovat zadání poznámky a tisk dokladu * kvůli eliminaci rozdílu času serveru a klienta běžícího na jiném počítači nebo tabletu se datum a čas odeslání EET načítá také z klienta - u funkcí vklad/výběr jsou čísla od ID 1000 rezervovaná pro systémové funkce a nelze je použít pro standardní výběr / vklad. verze 3.2.1.0 11.09.2018 + v textovém journalu se ukládá a zobrazuje číslo účtu (pouze u nových tisků) + nový index pro rychlejší zobrazení textového journalu velkých databází + 30 dnů před vypršením platnosti certifikátu EET klient a konfigurátor začnou zobrazovat varování (vždy jednou denně za aktuálně zvolený subjekt) + v seznamu EET účtů je zobrazeno také datum odeslání + nový algoritmus pro rychlejší archivaci dat textového journalu * funkce částečná platba a dělení stolu neumožní převod položek se záporným počtem a zobrazí chybové hlášení * pokud byl nastaven v par. dotaz na odeslání EET účtenek při ukončení klienta a obsluha zvolila neodesílat neodeslané EET účtenky, klient se neukončil verze 3.2.0.0 23.8.2018 + v seznamu zařízení u zařazení klientům lze použít možnost "POS_" (zařízení patří všem klientům POS_1-POS_X a obdobně "ORM_" pro klienty Conto Order + podpora přenosu účtu na pokoje portálu Siesta Extranet. Vyžaduje licencovaný modul Siesta Extranet (pouze klienti POS, Conto Order funkci nepodporuje) + podpora platebních terminálů se službou POS-EPS + v editaci plateb přesunuto nastavení platebního terminálu z parametrů do samostatného výběrového menu umožňující vybrat konkrétní platební terminál + nová možnost 134.d - Před ukončením posledního klienta upozornit na otevřené a nezaplacené účty + nová možnost 148.4 - Automatický export závěrky po zaplacení účtu do souboru. Vyžaduje licencovaný modul 2 Statistiky prodejů a modul 10 Extra závěrky. + maximální počet klientů na jeden server zvýšen na 20 (místo původních 16) + pro lokální závěrky (za konkrétní POS) bude jako výchozí celý účet včetně položek přiřazen k POS, která zapsala poslední záznam do journalu. Třídění dle položek lze zapnout volbou 4a - Lokální třídit dle položek. * přepnutí subjektu v konfigurátoru zobrazovalo informační hlášení o funkci * makro po zaplacení a zavření stolu/účtu se při určitém nastavení nespustilo verze 3.1.0.2 26.6.2018 + tisk QR kódu účtenkové loterie na účtence, vyžaduje licencovaný modul serveru tisk štítků a tiskárnu podporující EPSON QR kódy + podpora platebních terminálů KB SmartPay Yomani s protokolem GPE + přímá editace prvních čtyř cenových hladin přímo v tabulce PLU + Epson sekvence doplněny o kódy pro tiskárny s výchozí znakovou sadou Kanji + nově nainstalovaná tiskárna OS Windows se objeví v seznamech konfigurátoru hned, bez nutnosti restartu aplikace a tiskového serveru * při zrušení platby zákazníkem na platebním terminálu se nyní na klientech zobrazí okno s informací o zrušení (pokud to terminál podporuje) * při přepnutí na jinou (další) mapu stolů se obraty stolů na tlačítku stolu nezobrazily hned, ale až po prodlevě. * výchozí kódování QR kódů je nyní ANSI * automatické přepnutí na DPH 4 pro neplátce je jako výchozí vypnuto * v konfigurátoru při nastavování připojení platebního terminálu LAN nebo UDP mohl být konfigurátor zablokován systémem verze 3.1.0.1 31.5.2018 + knihovna pro import položek na účet z pivního baru (vyžaduje modul 16) + zobrazení názvu platby, slevy a vkladu/výběru v binárním journalu verze 3.1.0.0 11.5.2018 + nový modul serveru "Import inventury" podporující komunikaci s váhou Decibar + nový typ uživatelského listu pro závěrky - odpisy položek. Tisk odpisů dle kalkulací prodaných položek. Vyžaduje licencovaný modul 10 extra závěrky. + podpora refundace a přímého prodeje pro Conto Order + v editaci kalkulací je nyní možné potvrdit nebo zrušit uložení tlačítkem stejně jako je tomu u ostatních tabulek + v editaci náhledů je zobrazen název PLU už hned po přidání položky náhledu + v konfigurátoru při editaci ID nebo typu PLU (nebo účtu) se automaticky změní zadaná hodnota na velká písmena (např. d001 = D001, w = W) + velikost fontu tlačítka v editaci vzhledu lze nyní nastavit až do 72 + v uživatelském listu Denní platby lze nastavit v par. 3 posun času směn verze 3.0.0.5 16.4.2018 + nový typ uživatelského listu pro závěrky - Denní platby. Umožňuje tisk součtů plateb po jednotlivých dnech za období závěrky s možností aktivace rozdělení plateb dle DPH. Vyžaduje licencovaný modul 10 extra závěrky. * automatické zakládání účtů v databázi nebylo možné, pokud bylo současně aktivováno vyhledávání účtů podle názvu / ID2 * pokud má klient nastaveno více tiskáren účtů nebo journalu, tisk štítků bude tisknout na první z těchto tiskáren /pokud ve funkci není zvoleno jinak/ verze 3.0.0.4 6.4.2018 + nová možnost klienta přihlášení obsluhy s vyšším oprávněním (parametr 134.c) Pokud obsluha nemá oprávnění pro vybrané funkce (refundace, storno, předběžný účet, sleva / přirážka, tisk kopie...), bude umožněno pro provedení přihlášení obsluhy s vyšším oprávněním (obraty a akce budou uloženy původní obsluze). Oprávnění bude platit pouze pro jednu akci a u další bude zobrazen nový dotaz. Následné přihlášení podporuje standardní prodejní část (klient). + v konfigurátoru v editaci plánování u závěrek přidána možnost zvolit subjekt + v konfigurátoru se pro větší přehlednost u některých vybíracích menu nyní ID zobrazuje na začátku textu místo na konci + v konfigurátoru v editaci kalkulací se zobrazí také smazané položky neexistující v databázi PLU (budou zobrazeny bez názvu) + ochrana serveru a tiskového serveru Conto proti síťovým útokům, servery umožní současné připojení max. 100 klientů / tiskových front + pokud je u plánované úlohy nastaveno odhlášení klientů nebo Conto Order, bude zablokováno jejich nové přihlášení až do dokončení naplánované úlohy + manuální změna IP adresy serveru (kam se připojuje klient) přes menu start je nyní permanentní a uloží se do databáze serveru (použije se i při příštím odeslání vzhledu klienta). * pokud naplánovaná úloha s nastaveným odhlášením klientů Conto Order probíhala příliš dlouho, služba Conto Order se znovu nespustila * pro tisk bez diakritiky bylo nutné v periferiích aktivovat také kódování ANSI verze 3.0.0.3 23.3.2018 + nová funkce klienta pro odblokování konkrétního účtu. Vhodná pro odblokování účtu otevřeného z mobilního číšníka, kterému se vybila baterie. + propustná varování EET serveru se zobrazují v okně na klientech * Conto Order neumožnil otevřít účet s položkami, které měly v názvu znaky &/<> verze 3.0.0.2 15.3.2018 + nová možnost u plateb 'n'- zobrazit dotaz před platbou + vklad a výběr částky zobrazí dotaz před provedením stejně jako u kreditu, lze vypnout možností vkladu / výběru 'a'- nezobrazovat dotaz + komunikace s platebním terminálem prostřednictvím knihovny CPayTerm.dll + stejnou funkci pro platbu kartou lze použít i v případě, kdy klient POS_1 má nastaven a připojen platební terminál a klient POS_2 nemá nastaven terminál, nebo používá terminál manuálně (bez připojení) verze 3.0.0.1 27.2.2018 + možnost otevřít průvodce platbou i na otevřeném účtu, který neobsahuje žádné položky + možnost přidat přirážku na položky s nulovou cenou + při použití součtové slevy na položky mající už přiřazenou slevu položkovou se součtová sleva pro závěrky rozpočítá procentem dle součtu slev a položek (dříve procentem dle součtu položek) + podpora odesílání ID implementace do platebních terminálů FiskalPro - zrušeno automatické načítání ještě neuložených položek účtu při nečekaném restartu aplikace (např. ztráta napájení, vybitá baterie tabletu, BSOD apod.) - zrušena možnost editace IP adresy Conto serveru pro klienty v konfigurátoru, změna se provádí přímo na klientech verze 3.0.0.0 31.1.2018 + implementovány změny zákona o EET dle rozhodnutí ÚS (sp. zn. Pl. ÚS 26/16) + nový modul tisk štítků zboží s tiskem jednotkových cen a kódem EAN / QR. Formát tisku lze upravit v editaci textů v konfigurátoru. Modul se aktivuje na Conto serveru a je platný pro všechny klienty připojené k serveru. + možnost přidání QR kódu na účtenku obsahující informace o prodeji, např. informace o obratu a EET (vyžaduje modul tisk štítků a tiskárnu s podporou EPSON POS sekvencí pro QR kódy) + u položek lze zadat informaci o váze/objemu/počtu a měrnou jednotku pro tisk štítků (sloupce MJ a hodnota MJ). Tyto údaje a cena položky jsou využívány pro automatický výpočet jednotkové ceny při tisku štítků zboží. Pro tisk lze využít běžnou tiskárnu účtenek s podporou EPSON POS sekvencí pro EAN a QR kódy (vyžaduje modul tisk štítků) + nový modul připojení platebního terminálu k mobilním číšníkům Conto Order (vyžaduje Conto Order 1.3 nebo vyšší). Modul se aktivuje na Conto serveru a je platný pro všechny klienty Conto Order připojené k serveru. + možnost upravit formát pro číslo účtenky / dokladu / EET v servisním menu, umožňující nastavit tisk pořadového čísla dokladu bez globálního počítadla IDA (část čísla účtu před pomlčkou) + ve funkcích skupina zboží/PLU korunou lze aktivovat zadávání cen bez DPH + při chybě tisku závěrky Z bude zobrazeno kromě chyby tisku také samostatné hlášení o nevynulování závěrky + automatická sleva na položku se aplikuje také u refundace položky a může být vícekrát na účtu (pokud není nastaveno jinak) a přidává se po každé položce + nové řídící kódy pro platební terminál FiskalPro v režimu tiskárna + rychlejší převod grafického loga v konfigurátoru při odesílání do tiskárny + tiskový server nyní využívá asynchronní komunikaci se zařízením přes port USB umožňující zpracování dalších údajů v průběhu tisku + vyhledávání funkce v editaci vzhledu pomocí zadaného filtru (např. při zadání "PLU" zobrazí v listu všechny funkce obsahující text "PLU" + přidaný typ zařízení "Čtečka ID2" v seznamu zařízení. Přečtený kód je vyhledán postupně v databázi obsluh (sloupec HWkód), stolů/pokojů/účtů, PLU, maker a rabatů (sloupec ID2). Pokud je nalezen, provede se na klientu příslušná akce + možnost nastavit okamžité ukládání položek účtu do databáze v parametru 134.b. Tím se vynutí používání STORNO místo OPRAVY CHYBY a tím pádem jsou v závěrce vidět i opravy / překlepy obsluhy jako STORNO. + nová možnost 126.7 zákaz prodeje výrobků bez surovin kontroluje stav položek a surovin z kalkulací výrobků a polotovarů. V případě chybějících surovin nelze výrobek prodat. Pouze pro samostatné klienty, nepodporuje síťový provoz. + možnost doplnit tisk stavu skladu v tisku položek na tiskárně / objednávce. Formát tisku se nastavuje individuálně v šablonách tisku, info na vyžádání. + CDriver - přidáno info o závěrce při stahování závěrek do CSV / XML. Závěrky ve formátu XML navíc obsahují informace o parametrech a filtrech závěrky. + CDriver - do CSV přidáno číslo závěrky při stahování závěrek ve formátu QMP verze 2.1.0.6 29.3.2018 + asynchronní komunikace se zařízením přes port USB umožňující zpracování dalších údajů v průběhu tisku + ochrana serveru a tiskového serveru Conto proti síťovým útokům, servery umožní současné připojení max. 100 klientů / tiskových front * verze 2.1.0.5 mohla hlásit chybnou verzi knihovny při generování licenčních podkladů pro aktivaci serveru (Conto Order, další subjekt) verze 2.1.0.5 23.3.2018 + po přidání dalších klientů Conto Order a přiřazení tiskárny není vyžadován restart služby Conto Order + propustná varování EET serveru se zobrazují v okně na klientech * Conto Order neumožnil otevřít účet s položkami, které měly v názvu znaky &/<> verze 2.1.0.4 8.1.2018 + v prodejní části v okně seznamu skupin zboží lze použít také filtr dle názvu a fultextové vyhledávání * v konfigurátoru upraveny možnosti importu / exportu a editace tabulek v excelu u tabulek DPH, položky kalkulace, položky náhledů, počítadla a zásoby verze 2.1.0.3 4.12.2017 + funkce automatického přepínání subjektů v plánování + možnost zvolit export všech účtenek textového journalu v konfigurátoru + varování o limitu 1000 řádků při tisku textového journalu v konfigurátoru je pro každý tisk zobrazeno pouze jednou + podpora přenosu závěrek větších než 1GB (vyžaduje CDriver min. verze 1.2.3.3) * v konfigurátoru se ve statistikách v tisku u listu EJ kromě textu pro tisk zobrazovala také jeho data * ve verzi 2.1.0.2 nebylo aktivní nastavení parametru tisk modifikátorů inverzně verze 2.1.0.2 26.10.2017 + v systémovém nastavení EET lze aktivovat automatické přepnutí položek na DPH4. DPH se přepne automaticky až při prodeji, pouze pokud je subjekt v nastavení EET nastaven jako neplátce + možnost povolit prodej položek jen vybraným subjektům (přiřazením do rabatové skupiny, ve které je subjekt nastaven). Vyžaduje modul zákaznické slevy. + funkce přidat poslední položku převezme také DPH a cenu z původní položky + možnost použít funkci "Přidat poslední položku" také na označenou položku v seznamu účtu (musí být označená pouze jedna položka) * podpora odesílání účtenek více subjektů ve zjednodušeném režimu. Následné odeslání se provádí dle uloženého subjektu při vydání účtenky * při odesílání dat server nerestartuje služby Conto Order. Nová data pro Conto Order se načtou na pozadí až při otevření dalšího stolu. Položky jsou aktualizovány ihned verze 2.1.0.1 5.10.2017 + číselné řady účtenek EET, nepodléhajících EET a skladových pohybů samostatně pro jednotlivé subjekty (DIČ). Použije se číselná řada pro aktuálně zvolený subjekt na klientu. verze 2.1.0.0 4.10.2017 + podpora připojení mobilního číšníka Conto Order pro OS Android (vyžaduje dokoupení rozšíření licence) + podpora více subjektů / DIČ pro odesílání EET (vyžaduje dokoupení rozšíření licence pro jednotlivé subjekty) + ve složce Conto je k dispozici program pro správu a aktivaci licencí Conto Order a jednotlivých subjektů + možnost přidat do náhledů přímo skupinu zboží, oddělení, náhled, stůl, pokoj nebo zákaznický účet + možnost provádět vklad hotovosti přes platební terminál + u funkce součet lze nastavit zaokrouhlení součtu pro zobrazení - ukončena podpora mobilních číšníků Orderman verze 2.0.2.13 4.9.2017 + možnost nastavit ruční zadání textu u PLU a skupin zboží v parametrech PLU stejně jako u modifikátorů + v oprávněních možnost zakázat výmaz prodejních dat také v konfigurátoru + automatická záloha dat do XML při kompletním výmazu dat + podpora platebního terminálu FiskalPro + tisk ID transakce platebního terminálu (VS) na účtence + možnost aktivovat log komunikace s platebním terminálem v parametrech PT * v editaci náhledů nebylo možné přidat nový náhled přímo, pouze přes import * změněno uspořádání / pořadí výběru položek pro odeslání, načtení import a nastavení výchozích dat v konfigurátoru * u čtečky HID posílající po Enter ještě znak LF je tento znak ignorován. Znak LF znemožnil načtení účtu při přenosu a dělení. * zkrácena doba čekání na odesílání EET při chybě nebo nedostupnosti internetu verze 2.0.2.12 22.6.2017 + verze certifikovaná pro připojení váhy dle normy WELMEC + nový formát EAN - provedení platby pomocí EAN kódu + zobrazení opravy / výmazu položky na externím displeji + zobrazení sériového čísla v seznamu klientů + v parametru 127 lze zakázat přihlášení stejné obsluhy na více klientů (POS) + v konfigurátoru lze v komunikaci se serverem nastavit zapamatování vybraných položek pro odeslání / příjem + v průvodci platbou u lokální měny se zobrazí také zaokrouhlená částka doplatit + v nastavení EET se po výběru certifikátu a zadání hesla načte automaticky DIČ - zakázáno dělení částečně uhrazeného účtu / stolu - zakázána oprava položek částečně uhrazeného účtu na displeji * minimální stav přehledu "položky nutné objednat" se počítá podle stavu skladu na serveru (změna min. stavu u položky vyžaduje napřed odeslat data na server) * počet účtů vkladů/výběrů v závěrkách se přičítá pouze u zásuvek (u plateb ne) * oprava exportu seznamu klientů do CSV verze 2.0.2.11 12.5.2017 + import náhledů i položek náhledů v konfigurátoru + nový modul Conto - připojení váhy dle normy WELMEC + tisk symbolu označující váhu netto u zboží s přednastavenou tárou * při tisku závěrky do okna na obrazovku se závěrka nezobrazila celá verze 2.0.2.10 28.4.2017 + Orderman: podpora individuálně zadaných cen položky + Orderman: podpora diakritiky u úprav /COOKS/ + možnost řadit a filtrovat seznam EET účtenek v konfigurátoru + kontrola neodeslaných účtenek EET před výmazem databáze + umožněn větší počet listů v jedné uživatelské závěrce * nastavení systémového parametru 134.3 nebylo aktivní a závěrka zobrazovala okno s dotazem na provedení závěrky za otevřený účet vždy verze 2.0.2.9 18.4.2017 + filtr binárního journalu podle účtu/stolu v konfigurátoru zobrazí také převody + nová funkce klienta přesměrování tiskárny na jinou + možnost vypnout slučování položek u PLU nebo skupiny + možnost vypnout slučování položek s poloviční porcí * pokud v oprávněních není zakázáno storno obecně, tak storno v samostatném okně bude ve výchozím nastavení povoleno * závěrky s výmazem (C,Z) v naplánovaných akcích v konfigurátoru nenulovaly data verze 2.0.2.8 31.3.2017 + zobrazení táry na ext. displeji a tisk brutto a přednastavené táry pro Welmec + v prodejní části zakázáno zadání záporného množství u skladových pohybů + chybně zadaná hodnota slevy z klávesnice zobrazí chybové hlášení o limitu + ve složce dokumentace doplněny návody PDF na zprovoznění váhy a platebního terminálu + podpora platebních terminálů Global Payment Europe (RS232, LAN) * ručně zadaná hodnota rabatu je u procentuální slevy / přirážky vždy v procentech (2 = 2%), u korunové se chová dle nastavení parametru 134.7 * použití kláves strana nahoru nebo dolů v prázdném seznamu položek PLU mělo za následek ukončení prodejní části verze 2.0.2.7 2.3.2017 ! všechny šablony nutné pro tisk a zobrazení položek budou aktualizovány na výchozí nastavení (příprava pro Welmec) + u váhy s výpočtem ceny DIALOG06 se použije a kontroluje také cena za MJ vracená z váhy + vážené položky se tisknou vždy na 2 řádky včetně ceny za kg + automatické nastavení skladu u nových položek v parametru 126 platí také při zakládání položek přímo na prodejní části + vyhledávání v textovém journalu v konfigurátoru lze použít také v archivu + možnost nevracet přeplatek u platby lze použít pro platby podléhající EET + řídící kódy pro Virtuos FL-2024 (displej bez podpory diakritiky) + změna kreditu v konfigurátoru (přidat / ubrat kredit) odesílá také změnu na EET stejně jako vklad / výběr na klientech + lze aktivovat tisk č. účtu také v infolince účtenky (možnosti tiskáren) - zakázáno manuální zadání táry ve funkci tára (Welmec) - úplně zakázána funkce tára pro váhy s výpočtem ceny (Welmec) * pokud nastala chyba komunikace s váhou, po odeslání dat z konfigurátoru při aktualizaci klienta zobrazil klient znovu okno s poslední chybou z váhy * při zakázaném prodeji položek do mínusu nebyla možná refundace položky se stavem skladu 0 * platební terminál ČS - modifikovaný protokol starších typů terminálů verze 2.0.2.6 13.2.2017 + automatické odhlášení obsluhy po odeslání dat na server se provede pouze při změně oprávnění nebo hesla přihlášené obsluhy. V opačném případě zůstane obsluha přihlášená a na displeji bude zobrazena informace o aktualizaci. + při ručním zadání cílového účtu u převodu nebo dělení stolu lze použít také zadání ID2 (pokud je aktivní) + přidána varianta protokolu váhy DIALOG06 bez odesílání táry + systémové makro pro klávesovou zkratku násobení na numerické klávese * + upraveno formátování zobrazení a tisku počtu/váhy a cen položek + zobrazení ceny za kg / ks na horním displeji klienta + zobrazení přepnutí cizí měny na externím displeji + nové možnosti PLU pro klienta - zakázat nulové množství, zakázat výrobu + možnost PLU zakázat skladové pohyby nebo výrobu ovlivní také načtení výchozího seznamu položek PLU ve skladovém pohybu v konfigurátoru * podpora automatického návratu po funkci při zobrazení skupin zboží v oddělení * při ručním převodu textového journalu do archivu se v některých případech přenesly pouze hlavičky účtů a text se přenesl až při dalším převodu. * dokud nebyla v SW Conto aktivována licence, v demorežimu byly linkované pol. prodávány za 1,00 i v prvních 8mi dnech demorežimu * při odesílání na email zabezpečený SMTP server neakceptoval přihlašovací údaje * hodnota při ručním zadávání korunové slevy nebo přirážky se zpracovává podle nastavení parametru 134.7. Pokud není 134.7 aktivní, zadává se v haléřích. Pokud je 134.7 aktivní, zadává se v korunách. verze 2.0.2.5 3.1.2017 + u funkce platba na klientu lze v parametru nastavit max. hodnotu platby při zadání z klávesnice + u funkce skupina zboží korunou na klientu lze v parametru nastavit max. cenu při zadání z klávesnice, nastavení má přednost před omezením v parametru 143 + možnost nastavit samostatně oprávnění pro refundace a reklamace + závěrka označená jako lokální může být nulovaná i závěrkou za všechny POS + pokud obsluha při částečném rozúčtování vybere u některé položky chybné množství (např. pouze storno), bude zobrazeno chybové hlášení na obrazovce * při aktivním slučování položek a storno po převodu celého stolu se stornem na jiný neprázdný stůl mohla být vytištěna nebo zobrazena převáděná stornovaná položka místo položky ze stejné pozice cílového stolu. verze 2.0.2.4 19.12.2016 + manuální test kalkulace v editaci v konfigurátoru + možnost vypnout odesílání nulových účtenek na EET v nastavení EET systém + možnost změny formátu textu na účtu EET pro provozovnu/účet v editaci textů * aktualizace protokolu pro platební terminály Banit pro nezaokrouhlené platby verze 2.0.2.3 5.12.2016 + při převodu stolu na objednávce místo ID účtu lze nastavit tisk názvu účtu z databáze (v editaci textů) + přehledy účtenek EET lze v konfigurátoru zobrazit i v Conto Mini a Basic * při platbě cizí měnou se do celkového obratu EET k obratu v korunách přičítala hodnota v cizí měně, DPH bylo odesláno na EET v pořádku verze 2.0.2.2 1.12.2016 + možnost použít jinou identifikaci než POS_1 (např. POS_2) u Conto Mini a Basic (když není licencován síťový modul) verze 2.0.2.1 30.11.2016 + editace PLU v Excelu a import z CSV nahradí jen zvolený typ PLU (výrobek...) + u funkcí klienta příjem a výdej lze v možnostech vypnout tisk dokladu + možnost aktivovat/deaktivovat kontrolu atributu podpisového certifikátu produkčního prostředí EET serveru v systémovém nastavení EET * při dělení stolu po převodu stolu na jiný, který obsahoval stejné položky na stejné pozici a následném dalším dělení na jiný stůl nebo vyúčtování se mohly položky na cílovém stole duplikovat * filtr binárního journalu podle konkrétní závěrky nezobrazoval položky závěrek obsahující jen objednané položky * test neodeslaných účtů před denní Z závěrkou se provedl vždy nezávisle na nastavení v možnostech * pokud byly použity speciální Unicode znaky ve vybraných systémových textech, mohl nastat problém exportu dat (zálohy) do XML verze 2.0.2.0 25.10.2016 + implementované funkce evidence tržeb (EET) + přidána možnost nastavit oprávnění pro funkci změna ceny PLU + při převodu na jiný účet se na objednávkách vytiskne informace o převodu. + nová možnost u plateb - povinné zadání přijaté částky + Refundace/reklamace: na objednávkách a účtech se tiskne při aktivním tisku názvu účtu informace o refundaci/reklamaci. Texty lze změnit v editaci. + funkce zobrazit denní obrat zobrazovala vždy obrat za všechny POS dohromady. Nyní v případě pokud je nastavena jako lokální, zobrazí se také obrat pouze za lokální POS. Pro správnou funkci musí být jako lokální i závěrka denní. + funkce konfigurátoru kopie vzhledu zvoleného klienta na jiné klienty současně * při manuální změně IP adresy na klientu se změna promítne i na serveru do DB * při převodu účtu se současně převedou také informace o provedení storno storna v historii journalu * vklad, výběr a zobrazení zůstatku kreditu / bonusu také na externím displeji * automatická záloha do XML v plánování a funkce záloha do XML na prodejní části neukládala do XML vzhled klienta verze 2.0.1.0 23.9.2016 + po odeslání dat na server (F5) bude automaticky odhlášena obsluha a změny se provedené na serveru se načtou ihned po novém přihlášení obsluhy. Už není tedy nutné ukončovat prodejní část (pouze v případě změny vzhledu klienta). + rozšíření počtu daňových hladin (DPH) a přednastavení hladin podle ID DPH. Přiřazení daňových hladin je nyní povinné nastavit dle definice v editaci DPH. * funkce klienta strana nahoru/dolů v seznamu PLU smazaly zadání na displeji * platba refundace zák. účtu kreditem je možná, i pokud je na účtu nulový kredit verze 2.0.0.12 30.8.2016 + v editaci textů lze nastavit samostatně font názvu účtu pro tisk na objednávce a na účtence + integrovaná podpora CZ EET dle specifikace e-tržeb verze 3.0 + funkce zobrazit všechny položky na klientu i v dynamickém náhledu * dotyková klávesnice Conto akceptuje samostatný háček i čárku před písmenem * při načtení XML jiného zákazníka (z jiného PC) a následném načtení výchozích dat XML se nebylo možné přihlásit na server, až do restartu Conto serveru. verze 2.0.0.11 18.8.2016 + v editaci textů lze nastavit samostatně font pro tisk položky s množstvím 1ks a pro tisk položky s množstvím jiným než 1ks + při překročení limitu platby na účtu je nejdříve zobrazeno chybové hlášení + přidána možnost rozúčtování a dělení refundované položky na účtu + možnost nastavit oprávnění obsluhy na všechny závěrky současně (X a Z/C) * storno položek se nyní tiskne ve stejném formátu jako normální položky * počítadla závěrek a čísla tisků přesunuty do sekce pro správce systému * závěrka stavu skladu v módu Z nebo C nevynulovala stav skladu verze 2.0.0.10 12.8.2016 + výběr stylu editace ID (např. čísla položky) v tabulkách v konfigurátoru 1. vyhledání ID, a pokud není nalezeno, založí se nový řádek (výchozí) 2. při vložení nového řádku možná změna, jinak jen vyhledání ID 3. přímá editace ID bez vyhledávání * možnost odložení účtu, který obsahuje refundaci položky (po otevření se nepřepne do módu refundace transakce, ale zůstane ve standardním módu). Takový účet obdobně jako účet v módu refundace nelze dělit. * při použití nečíselného přihlašovacího hesla je nutné dodržet velikost písmen * jako výchozí nyní jsou zakázané skladové pohyby výrobků, polotovarů a menu. Pohyby těchto položek můžete povolit v parametru 118.5. * v podkladech inventury a skladových pohybech se nezobrazují modifikátory * automatický výběr jiné složky na dočasné soubory, pokud je výchozí blokovaná * test zápisu do cílové složky před provedením zálohy DB * podpora síťové UNC path u binární zálohy v plánování (nelze použít při nainstalovaných více instancích serveru Firebird) * pokud bylo na stole nedokončené rozúčtování, nebylo možné provést další dělení nebo částečné vyúčtování stejného stolu. * po editaci údajů zákazníka v konfigurátoru se zobrazilo hlášení o EET, i když evidence tržeb nebyla v Contu aktivní (verze 2.0.0.9) verze 2.0.0.9 8.7.2016 + u funkce oddělení zobrazit skupiny zboží lze aktivovat mód prodeje korunou + změnu DPH u prodeje korunou lze nyní provést před i po zadání ceny zboží + integrovaná podpora CZ EET dle specifikace e-tržeb verze 2.0 * na počítačích s více instancemi serveru Firebird aktualizace databáze z verze 1.2 a starších v určitých konfiguracích nemusela proběhnout korektně * možnost změny šířky okna účtenky v textovém journalu v konfigurátoru verze 2.0.0.8 13.6.2016 + podpora platby elektronickými stravenkami Sodexo (Java POS Plugin 1.2.1, čtečka NFC Dragon DUALi, vyžaduje modul platební terminál) * jako výchozí mapu stolů lze nyní použít i dynamickou mapu stolů * pokud na poslední stránce v seznamu rezervací nebyly vyplněny všechny řádky, zobrazilo se při jejím zobrazení chybové hlášení * po aktualizaci z verze 2.0.0.4 se nezobrazovaly v seznamu rezervací časy * zákaz nulové ceny PLU kontroluje hodnotu podle nezaokrouhlené ceny PLU verze 2.0.0.7 20.5.2016 * při výmazu všech položek účtu (a současně pokud žádná z nich nebyla ještě uložena v databázi nebo vytištěna) se netiskne prázdný doklad * v editaci rezervací pokojů se posunovala časová osa po hodinách * oprava zobrazení tlačítek při přesunu pomocí myši v editaci vzhledu verze 2.0.0.6 13.5.2016 + integrovaná podpora CZ EET dle specifikace e-tržeb verze 1.0 * pokud nebyl žádný otevřený účet, v seznamu otevřených účtů se při určitém nastavení mohla zobrazit prázdná tlačítka * při aktivním zobrazování obsahu okna při změně velikosti v nastavení Windows nebylo možné měnit velikost okna editace klienta v konfigurátoru verze 2.0.0.5 10.5.2016 * oprava načtení smazané závěrky podle čísla závěrky (CDriver, Konfigurátor) * upraveno seřazení řádků textového journalu při načtení starší závěrky verze 2.0.0.4 3.5.2016 + rezervace - v parametrech 151 a 152 lze změnit výchozí interval rezervace + umožněna změna základní cenové hladiny v makru po přihlášení obsluhy + nová funkce klienta Zakázat / povolit prodej skupiny zboží * sloučeny funkce klienta Zakázat prodej PLU a Povolit prodej PLU verze 2.0.0.3 25.4.2016 * pokud bylo aktivní zobrazování obsahu okna při změně velikosti v systémovém nastavení Windows, nebylo možné ručně změnit velikost okna klienta * při zobrazení klienta přes celou obrazovku a použití gesta Windows 10 pro ovládání plochy mohl multidotyk monitoru ASUS VT207 přestat reagovat verze 2.0.0.2 18.4.2016 + v šablonách pro tisk položek lze použít dopočítanou hodnotu bez daně a daň + inventura - v parametru 117.2 lze aktivovat ukládání a tisk všech zadaných položek (včetně těch se stejným stavem před a po inventuře) + tisk dokladu při nulovém /stornovaném/ účtu i v případě, pokud je aktivní slučování storno s položkami + pro tiskárny EPSON připojené pomocí WDI nebo WIN upraven test tiskové fronty ve Windows pro rychlé počítače * ve výsledcích inventury se nulové počty a rozdíly tisknou vždy * v editaci uživatelských zpráv nešel přidat list zprávy dvojklikem myši * přímý tisk USB - Windows tiskárny hlásící chybné umístění (hub=-1, port=-1) jsou tiskovým serverem ignorovány verze 2.0.0.1 1.4.2016 + import skladových pohybů - podpora zdrojových textových a CSV dat v jiném kódování (UTF-8, UNICODE...), aut. doplnění výchozí skupiny zboží D001 verze 2.0.0.0 21.3.2016 ! server pro komunikaci s ext. SW vyžaduje CDriver min. verze 1.2.1.0 + nový způsob zadávání nových a vyhledávání položek podle ID v konfigurátoru. Při zadání čísla ve sloupci ID (ENTER) se kurzor přesune na zadanou položku. Pokud položka není nalezena, bude zobrazen dotaz na vytvoření nové. V nastavení konfigurátoru lze automatické založení při zadání neznámého ID vypnout. + položky skladového pohybu lze přidávat ručně pomocí klávesy insert + na tlačítka klientů lze přiřadit kromě pozadí také obrázek (ikonu) + součástí instalace je sada 220 ikon pro zboží (licence pouze pro Conto) + obrázek tlačítka může být také z databáze PLU /import obrázku v editaci PLU/ + u PLU lze definovat koeficient výtěžnosti pro kalkulace. Poté lze zadávat v editaci kalkulací pro položky kalkulace brutto anebo netto. + podpora grafického formátu PNG včetně kanálu alpha (průhlednost) + v možnostech EAN lze aktivovat kontrolu CRC ceny / váhy u vážených EAN + univerzální typ EAN pro umožní jednou čtečkou na základě ID2 automaticky otevřít účet, přihlásit obsluhu, spustit makro nebo přidat slevu. Stačí povolit univerzální ID2 typ v editaci EAN a vyplnit příslušná ID2. + přirážka / sleva dle druhu platby (rabat se definuje v editaci plateb) + vážené položky z váhy tisknou u položky účtenky jednotku kg + nová funkce klienta - Převod účtů přihlášené obsluhy na jinou obsluhu + ve funkci zobrazení účtů lze nastavit pouze otevřené účty přihlášené obsluhy + ve funkci klienta "Platba" lze vybrat jinou tiskárnu pro tisk účtu + konfigurátor - filtr závěrek dle obsluhy a účtu (Conto Max) + v závěrkách lze v seznamu obsluh nastavit aktuálně přihlášenou obsluhu (závěrka se provede pouze za přihlášenou obsluhu) + v parametru 134 je volitelné nastavení přepínání základní cenové hladiny + možnost nastavit oprávnění pro vklad a výběr + základní cenovou hladinu lze měnit také na otevřeném účtu, změna je také odeslána na ostatní přihlášené klienty automaticky (dle par. 134) - ukončena podpora XML dat z verze Conto starší než 1.1.5.0