******************************************************************************** Conto Suite - seznam změn Consulta Bürotechnik, s.r.o. http://www.consulta.cz ******************************************************************************** verze 4.1.0.6 26.8.2021 * při použití funkce změna DPH na položku ještě před otevřením přímého prodeje funkce nezměnila DPH u první položky účtu verze 4.1.0.5 9.6.2021 * pokud bylo nastaveno řazení tlačítka seznamu zákaznických účtů a pokojů podle ID, funkce strana dolů neposunula seznam na další stranu verze 4.1.0.4 31.5.2021 + rychlejší vyhledávání položky podle ID v tabulkách v konfigurátoru (při větším počtu položek) + možnost zadávat v editaci textů na klientu pomocí fyzické klávesnice další znaky, které nejsou k dispozici na dotykové klávesnici klienta * v případě velkého vytížení procesoru počítače s tiskovým serverem mohl být tisk jen uložen do databáze, nevytisknul se hned, teprve až po stisku tl. kopie účtu (od verze 4.0.1.3) * při přerušení síťové komunikace s tiskovým serverem uprostřed odesílání dat se tisk jen uložil a nezobrazilo se chybové hlášení * automatický kredit bonus za platbu se na účet nepřidal (od verze 4.0.1.7) * funkce manuální korekce platby se neprovedla (od verze 4.0.1.6) * obrázky položek z databáze se na tlačítku neukázaly, dokud nebylo nastaveno použití proměnných na tlačítku * tl. uložit ve skladovém pohybu hlásilo chybu Put Record verze 4.1.0.3 1.3.2021 * v EXE a DLL souborech instalace scházelo číslo verze Conta v textové podobě verze 4.1.0.2 24.2.2021 * CDriver při exportu závěrky do XML formátu v určitém nastavení mohl zobrazit hlášení o chybějící licenci modulu 8 - XML Export Import verze 4.1.0.1 22.2.2021 * skladový pohyb při zpracování z konfigurátoru na konci tiskové sestavy obsahoval navíc text "OK" (od verze 4.0.1.6) verze 4.1.0.0 19.2.2021 + import dat z Excelu automaticky vynechá prázdné řádky + přihlašovací heslo na FTP může obsahovat i jiné ASCII znaky ($!~%^#@ apod.) * změna (rozšíření) struktury binární databáze a textové historie * modul API TicketExpo ve verzi 4.0.1.6 a 4.0.1.7 neimportoval cenu z portálu * při vypnutém slučování položek pro displej, a pokud přímý prodej obsahoval položku s nulovým počtem, tak po ukončení klienta a spuštění nebylo možné zavřít přímý prodej verze 4.0.1.7 27.1.2021 + podpora komunikačního protokolu verze 2.0 pro Conto Net / Conto Order * funkce pro kopii tlačítka stolu v editaci map na klientech nekopírovala text a funkci tlačítka verze 4.0.1.6 23.12.2020 + nový typ uživatelského list pro závěrky: Seznam účtů (IDA) - vytiskne seznam účtů od posledního nulování Vyžaduje licencovaný modul 10 extra závěrky. * CDriver speciální závěrka REPORTEX PAYPLU ignorovala nulování a vracela vždy všechny účty (od verze 4.0.1.2) * v případech, kdy je aplikováno spropitné na platbu podléhající EET, odesílá se spropitné na portál EET v celkové částce tržby verze 4.0.1.5 25.11.2020 * změnu DPH na účet v refundaci transakce nebylo možné použít, pokud refundace obsahovala pouze neuložené položky (neodeslané na server) * po 20 minutách nečinnosti v případě chybného desetinného oddělovače na systémovém účtu Windows 10 konfigurátor zobrazoval chybovou hlášku Invalid floating point value verze 4.0.1.4 5.11.2020 + podpora funkce PLU info pro Conto Order * upraven text zobrazení aktuálních přesměrování tiskáren na klientech * přesměrování na neexistující / smazané zařízení zobrazí chybové hlášení * pokud není přiřazený a aktivní platební terminál v seznamu zařízení, storno platby kartou bude umožněno verze 4.0.1.3 26.10.2020 + doplňující funkce (notifikace, rozšířený export dat) API ContoNet 2.0.2 + rozšířené možnosti nastavení tisku (logo, info) do PDF API Qerko * v případě výpadku spojení na API Qerko server po obnovení spojení vrátí nedokončené dělení účtu zase zpět na původní stůl * ve výchozích textech opravena výchozí přípona pro automatický export závěrek do souboru CSV verze 4.0.1.2 17.9.2020 + nová možnost funkce pro závěrky na klientech - závěrku provést jako jiná POS. Vhodná v případě, že je závěrka v editaci v konfigurátoru nastavená jako lokální (za konkrétní POS). Umožní např. dělat závěrku za POS_2 na POS_1. * při použití funkce storno účtu na neodeslaném účtu s oprávněním manažer bylo zobrazeno okno "Požadovaný účet IDA nebyl nalezen" (storno účtu bylo provedeno v pořádku) * při použití funkce změna DPH na účet na účtu bez položek se zobrazilo okno "Požadovaný účet IDA nebyl nalezen" a změna DPH nebyla akceptována verze 4.0.1.1 7.9.2020 * API Qerko - v případě vypršení času (restaurant request timeout) se Conto pokusí vrátit účet a platbu zpět do původního stavu (vyžaduje ContoNet 2.0.1) verze 4.0.1.0 26.8.2020 + podpora API Qerko, vyžaduje balíček aplikace ContoNet a licencovaný modul Conto serveru API Qerko + systémové kódy klienta 0221-3 pro ověření spojení s platebním terminálem 1-3 + aktualizovaná knihovna platebních terminálů 1.2.1 * změnu DPH na účet v refundaci bylo možné pouze na začátku účtu. Při použití v refundaci obsahující položky byla refundace stornována. * pokud stůl měl nastavenou cenovou hladinu a současně byla použita cenová hladina na účet, při příštím otevření se nastavila výchozí hladina. * konfigurátor nezobrazoval v editaci vzhledu překrytí tlačítek přes sebe * v editaci zařízení se automaticky nezměnily konstanty tiskového serveru * automatický export závěrek do souboru se pokusí vytvořit cílovou složku, pokud neexistuje * automatický export závěrek při prvním exportu nenahradil proměnné v názvu cílového souboru verze 4.0.0.12 22.5.2020 * verze Conto Basic a Mini zobrazovala po spuštění okno "Lze se připojit pouze k lokální adrese" * automatická kopie tisku v parametrech zařízení nepřičítala počet kopií verze 4.0.0.11 18.5.2020 + funkce změna DPH na účet a rozšířené možnosti změny DPH na položku pro mobilního číšníka Conto Order 2.08 verze 4.0.0.10 18.5.2020 * ve verzích 4.0.0.7-9 ve výchozím nastavení nepracoval scanner a čtečka na portu RS232 verze 4.0.0.9 15.5.2020 + funkce změna DPH má nový typ změny DPH "na klienta" + v nastavení listů závěrky je možné aktivovat u oddělení a skupin zboží tisk podle sazeb DPH. Funkce vyžaduje licencovaný modul 10 extra závěrky. + podpora hostname místo IP adresy pro síťová připojení k DB serveru Conto + podpora hostname a IPV6 pro síťová připojení k periferiím - ukončena podpora importu dat z XML a obnovy dat z binární zálohy z verzí starších než 1.2.3.0 * změna DPH na účet na následující v neumožnila přidat položky bez povolené změny DPH * v konfigurátoru nebylo možné v seznamu zařízení otestovat tiskárnu RS232 verze 4.0.0.8 4.5.2020 + funkce změna DPH na položku zobrazí chybové hlášení, pokud následující položka nemá povolenou změnu DPH a položku na účet nepřidá + funkce změna DPH na nový typ na položku a návazné položky (přílohy u PLU) * funkce změna DPH na položku se nepřidala na první položku účtu, pokud nebyl v tu dobu otevřený verze 4.0.0.7 23.4.2020 + funkce změna DPH a změna DPH na účtu mají nové možnosti "S sebou" - změní DPH 3 na DPH 2 nebo DPH 1 podle nastavení PLU/Skupiny "Na místě" - změní DPH 1 a DPH 2 na DPH 3 podle nastavení PLU/Skupiny + u PLU a skupin jsou tři nové možnosti "Povolit změnu DPH na DPH 1,2,3" potřebné pro nové možnosti funkcí změna DPH + změna DPH na účet aktivuje změnu DPH nejen na položkách účtu, ale také na následující položky až do zaplacení účtu + na klientech v seznamu položek účtu se zobrazuje za cenou položek symbol DPH + podpora platebního terminálu MPOS s protokolem Nexo PC3000 + před výmazem dat, přesunem do archivu a servisní údržbou se provede záloha dat do XML (lze ji vypnout manuálně v potvrzovacím okně) - u PLU a skupin byla odstraněna možnost "Zákaz měny DPH" a byla nahrazena novými možnostmi "Povolit změnu DPH na DPH 1 (2 a 3)" * klient po spuštění přepnul na anglickou klávesnici nezávisle na nastavení * editace funkce změna DPH při volbě zrušit změnu nenastavila popis tlačítka a při zavření editace zobrazila chybu verze 4.0.0.6 6.3.2020 + modul komunikace s portálem TicketExpo + nová možnost 134.e - při překročení limitu ceny zobrazit dotaz + pokud je otevřený průvodce platbou nebo vyhledání položek, načtení PLU scannerem zobrazí chybové hlášení a položka nebude přidána - funkce "Nová data" v konfigurátoru nemění vzhled klienta, pouze data v databázi * pokud byl aktivní tisk QR Účtenkovky, zobrazení v okně nezobrazilo patičku * ručně zadávaný text Conto Orderu v určitém nastavení se tisknul jako text 0,00 * funkce "Nová data" v konfigurátoru po výmazu vyžadovala manuální spuštění aktualizace dat databáze, nyní se provede automaticky verze 4.0.0.5 30.1.2020 + podpora čtečky klíčů iButton Dallas Glancetron + změna DPH na položku z mobilního číšníka Conto Order + nová možnost v nastavení konfigurátoru - Potvrzovat zrušení změn v databázi + nový modul serveru Conto - protokol Conto Net - určený pro vzdálené napojení externích objednávkových systémů na systém Conto - ukončena podpora módu RS232 scanneru se SW emulací klávesnice přes port RS232 * pokud měla obsluha povolenou funkci storno a nastaveno používat storno u nových položek, u neodeslaných položek se přesto použila oprava (výmaz) * odesílání DPH položek do mobilního číšníka (kvůli dělení a platbě stejných položek s různými daněmi na jednom účtu) verze 4.0.0.4 12.11.2019 + systémový kód 1202 pro zobrazení aktivních přesměrování tiskáren na obrazovce + podpora tisku objednávek do kuchyně na interní tiskárně Conto Order + nové typy uživatelských listů pro závěrky: Plu ve skupině - vytiskne PLU v sekcích podle skupin zboží Plu v oddělení - vytiskne PLU v sekcích podle oddělení Skupiny v oddělení - vytiskne skupiny v sekcích podle oddělení Vyžadují licencovaný modul 10 extra závěrky. + nová možnost 9 - Tisk cenové hladiny u položky účtu v cenových hladinách, vytiskne název cenové hladiny na účtence za názvem položky (aut. se použije dvouřádkový tisk položky) * import položek z XML pomocí CDriveru smazal před importem všechny položky (skupiny zboží, oddělení a náhledy) nezávisle na parametru 2 příkazu IMPORTXML * v šablonách tlačítek pro zobrazení PLU na tlačítku nebylo možné použít uvozovky * pokud bylo na úvodní obrazovce tlačítko pro konkrétní stůl, zůstalo po otevření a zavření podbarvené * pokud nastala chyba při importu dat z XML, další řádky tabulky, kde nastala chyba se už nenačetly * pokud byla mezera v PLU místo ceny pouze mezera nebo více mezer, nebylo možné zahájit skladový pohyb * servisní údržba databáze kontroluje a opraví, když je v ceně PLU pouze mezera * při aktivním logu do souboru se log ukládá ve větších blocích, některé antivirové programy mohly zpomalovat systém při zápisu jednotlivých řádků. verze 4.0.0.3 12.9.2019 + podpora zadávání spropitného na platebních terminálech GPE + nová možnost pro závěrky p - Výmaz závěrky Z/C při chybě (např. tisku) + možnost nastavit v parametrech mobilního číšníka automatické načtení otevřených účtů aktuální obsluhy na Conto Orderu po přihlášení. Vyžaduje Conto Order 2.0.4 * u záporného prodeje Conto ignoruje příznak platby m - povinné zadání částky a platba se provede verze 4.0.0.2 18.7.2019 + export dat ve formátu XML pro Conto Mobile + možnost nastavit v parametrech mobilního číšníka automatické načtení otevřených účtů na Conto Orderu po přihlášení obsluhy. Vyžaduje Conto Order 2.0.3 * v konfigurátoru nelze klávesou Delete vymazat položku, která se používá v náhledech nebo kalkulacích. Pro výmaz položky z kalkulací a náhledů můžete použít kontextové menu položky. * nastavení oprávnění pro konkrétní závěrku a konkrétní slevu dle obsluh nebylo ve verzi 4.0.0.1 možné * pokud bylo nastaveno u platby nevracet přeplatek, nebyla možná částečná platba takovou platbou verze 4.0.0.1 21.6.2019 + tisk QR kódů pro Účtenkovku je nyní k dispozici automaticky ve všech licencích Conto (nevyžaduje modul tisk štítků, pouze tiskárnu s podporou tisku QR kódů) + nová funkce klienta - Editace rabatu (slevy / přirážky) + možnost nastavení oprávnění pro editaci + u modifikátorů se nyní tiskne počet pouze v případě, pokud je různý od 1 + možnost nastavení oprávnění pro editaci rezervací na klientech samostatně pro stoly a pro pokoje + možnost "nevracet přeplatek u platby" lze použít pro platby dárkovými poukazy v režimu následného čerpání EET + v editaci skladových pohybů se nové položky a změny položek promítnou hned při uložení ještě před odesláním skladového pohybu na server. Ukládají se také změny položek, které nemají vyplněnou hodnotu "Zadáno" + možnost odeslat sadu bitmap (tlačítek) jen na konkrétního klienta + povolena změna skupiny zboží položky v zadávání skladových pohybů + nová funkce klienta Rezervace hledat text. Funkce zobrazí rezervace obsahující zadaný text v názvu, adrese nebo poznámce. + v par. 106.6 lze aktivovat nový formát tisku DPH na účtence (rekapitulace) + Conto Order při přihlášení obsluhy odblokuje na serveru své blokované účty (blokované např. z důvodu vybité baterie) + otevřené účty se v seznamu účtů zobrazí se zeleným rámečkem, pokud na nich není žádná akce více než 30 minut, rámeček je červený. Formát a čas je možné změnit v textech. + nová možnost mobilního číšníka řazení PLU, náhledů, skupin zboží a oddělení podle názvu (f). Vyžaduje Conto Order min. 2.0.2. * změna možností mobilního číšníka v editaci v konfigurátoru (např. řadit položky v náhledech podle ID) se na Conto Orderu ve verzi 4.0.0.0 neprojevila * rychlejší ukládání a export dat do XML oproti verzi 4.0.0.0 * přímé vyhledání položky scannerem ve skladových pohybech v konfigurátoru nebylo ve verzi 4.0.0.0 možné * ve funkci klienta PLUInfo se nezobrazoval počet prodaných položek * po provedení zálohy vzhledu na klientu Conto Order bylo nutné znovu přiřadit ID mobilního zařízení v konfigurátoru * skladový pohyb při zadávání na klientech nešel ukončit tlačítkem zadání, musel být ukončen tlačítkem stůl * ve skladových pohybech na klientech nebylo možné zakládat nové položky * úprava dle upřesnění metodiky MFČR k novele zákona o DPH 2019 - zaokrouhlení při platbě cizí měnou se počítá do celkového obratu e-tržby * stůl nebo účet otevřený na Conto Order se zablokuje ostatním klientům, i když neobsahuje žádné položky. Po zavření se opět uvolní. - systémová makra (po zavření stolu apod.) jsou pro Conto Order ignorována * z důvodu nových požadavků ČMI na certifikaci WELMEC se na účtence tiskne mezisoučet nezaokrouhlený * pokud při aktualizaci na verzi 4.0.0.0 byly otevřené stoly s více podúčty, při kombinaci s převodem nebylo možné zaplatit jejich část, pouze celý účet. verze 4.0.0.0 1.4.2019 + nový algoritmus výpočtu DPH podle novely zákona o DPH. Původní výpočet 2018 lze aktivovat v parametru 106. + možnost zadávání inventury a příjmu zboží na Conto Orderu (i pomocí scanneru). Funkce vyžaduje Conto Order verzi min. 2.0. + inventura na klientech, Conto Orderu i v konfigurátoru používá stejné funkce a tabulky. Zahájení a ukončení inventury je možné z klienta i z konfigurátoru. Zadání inventury vždy aktualizuje data v konfigurátoru a data lze před uzavřením editovat ve skladových pohybech v konfigurátoru. + možnost zrušit zadávání skladového pohybu na klientech pomocí funkce STORNO + při editaci tabulek v Excelu v konfigurátoru se použije formátování buněk s desetinnými místy pro cenu a počet a obecný formát pro možnosti a hodnoty oddělené čárkou + závěrka odpisy skladu nyní počítá a tiskne také celkový obrat surovin (podle cen jednotlivých surovin) + nová možnost funkce PLU - vypnout zobrazení výběru PLU. PLU lze zadat pouze číslem z klávesnice nebo scannerem. + načtení kódu ID2 pomocí sériové čtečky ID2 v konfigurátoru + v plánování lze omezit akce klientů (cenová hladina, sleva, subjekt) pouze na zvolené klienty. Např. omezení automatické slevy na zmrzlinu pouze pro POS_3. Ostatní budou prodávat za standardní cenu. + šifrovaná komunikace mezi klientem, Conto serverem a tiskovým serverem + u čtečky RS232 lze v parametrech zařízení aktivovat převod na hexadecimální znaky. Vhodné pro čtečky posílající kódy binárně (RFID, Dallas). + v exportu závěrek pomocí CDriveru se přeplatek ukládá do sloupce i014 a jeho hodnota je zahrnuta také ve sloupci obrat (u plateb) + v editaci zásob přidána možnost otevřít data v Excelu - zrušen parametr 5 u EAN kódů. Kontrola délky se nyní aktivuje zadáním délky do sloupce délka kódu. * při nastavení stavu skladu ve skladových pohybech se stav tiskne a uloží i pokud je zadaný stav stejný jako původní * při editaci tabulek v Excelu jsou data ukládaná v samostatné složce Conto\ContoData\LocalData\EditData + číslo závěrky v textovém journalu je přesunuto do popisu a ve sloupci číslo tisku se ukládá číslo tisku podle tiskárny, stejně jako u účtenek + předběžný účet také ukládá číslo tisku podle tiskárny, stejně jako u účtenek * pokud seznam tisků v textovém journalu obsahoval předběžné účty, nebylo možné seřadit účty podle čísla tisku verze 3.2.1.8 27.2.2019 * při použití fulltextového filtru v textovém journalu se stejná účtenka mohla v seznamu zobrazit vícekrát (pokud obsahovala hledaný text vícekrát) * obsluha se zakázanou změnou ceny PLU (v oprávněních obsluhy) nemohla objednávat položky na mobilním číšníku Conto Order (hlásil přístup odepřen) * převod účtů na portál SIESTA nebyl možný (od verze 3.2.1.2) verze 3.2.1.7 11.2.2019 * při neprovedení plánované úlohy s povinným odhlášením bylo zablokováno přihlášení na server až do odhlášení všech klientů * při importu skladového pohybu ze souboru byl vynechán u položek počet 1 * knihovny pro kontrolu SSL certifikátů mohly způsobovat zaplnění paměti serveru verze 3.2.1.6 7.12.2018 + při kopírování tlačítek v editaci vzhledu se nekopíruje klávesová zkratka + přiřazením kl. zkratky bude stejná zkratka na ostatních tlačítkách smazána + pokud není nalezena položka pro slevu, zobrazí se okno s upozorněním + podpora nového komunikačního protokolu pro Conto Order verze 3.2.1.5 29.11.2018 + podpora EAN řídících kódů pro Conto Order (EAN s informací o váze, otevření stolu / účtu, přihlášení obsluhy, platba a sleva) + podpora zařízení pro kontrolu cen Birch DS-715 (vyžaduje licenci serveru na příslušný počet zařízení) * pokud nebyla vyplněna cena suroviny, nebyl možný export skladového pohybu do souboru a náhled v Excelu verze 3.2.1.4 12.11.2018 + v editaci vzhledu v parametrech funkce je možné přejít přímo na příslušnou mapu XML stiskem tlačítka "Zobrazit" vedle názvu XML, přes kontextové menu tlačítka anebo poklepáním na tlačítko + v editaci PLU přímo v prodejní části doplněna editace MJ a hodnoty MJ + možnost zadání portu SMTP serveru v seznamu zařízení (např. smtp.test.cz:125) * umístění oken konfigurátoru přesunuto na disk do souboru Forms.ini * pokud bylo současně zobrazeno v textovém journalu konfigurátoru více než 1000 tisků, nebylo možné tyto přímo z konfigurátoru vytisknout verze 3.2.1.3 18.10.2018 + automatické opakování komunikace při chybě tiskárny s přímým připojení USB verze 3.2.1.2 15.10.2018 + nový modul zálohování Conto Backup pro zálohování dat Conto na síťový disk + v editaci funkce dynamický náhled lze zvolit způsob řazení položek náhledu (výchozí řazení, podle názvu, podle čísla PLU) + nový parametr 153 pro časový rozsah zobrazovaných rezervací pro stoly na klientech (např. zobrazit rezervace jen od 12:00 do 23:00) + pokud je v závěrce aktivní detailní tisk součtu u listu DPH, bude vytištěn také součet základů DPH a součet všech DPH * přepnutí do průvodce platbou zruší případné nepoužité přepnutí cenové hladiny na položku * při vícenásobném použití funkce cenová hladina hned za sebou bez následného stisku položky se při uzavření a novém otevření účtu přepnula cenová hladina na účet až do zaplacení * v editaci vzhledu nebylo možné nastavit funkci Info o slevách na účtu výběrem, musela být nastavena ručně * pokud tiskárna USB se starším typem připojením odpoví chybou bez popisu (zobrazována jako "0"), použije se výchozí text "Tiskárna není připravena" a bude umožněno opakování tisku přímo (bez použití kopie účtu) verze 3.2.1.1 18.9.2018 + v závěrce je při použití funkce korekce platby zobrazen odděleně vklad a výběr + v editaci funkce změna / oprava platby lze v parametrech aktivovat zadání poznámky a tisk dokladu * kvůli eliminaci rozdílu času serveru a klienta běžícího na jiném počítači nebo tabletu se datum a čas odeslání EET načítá také z klienta - u funkcí vklad/výběr jsou čísla od ID 1000 rezervovaná pro systémové funkce a nelze je použít pro standardní výběr / vklad. verze 3.2.1.0 11.09.2018 + v textovém journalu se ukládá a zobrazuje číslo účtu (pouze u nových tisků) + nový index pro rychlejší zobrazení textového journalu velkých databází + 30 dnů před vypršením platnosti certifikátu EET klient a konfigurátor začnou zobrazovat varování (vždy jednou denně za aktuálně zvolený subjekt) + v seznamu EET účtů je zobrazeno také datum odeslání + nový algoritmus pro rychlejší archivaci dat textového journalu * funkce částečná platba a dělení stolu neumožní převod položek se záporným počtem a zobrazí chybové hlášení * pokud byl nastaven v par. dotaz na odeslání EET účtenek při ukončení klienta a obsluha zvolila neodesílat neodeslané EET účtenky, klient se neukončil verze 3.2.0.0 23.8.2018 + v seznamu zařízení u zařazení klientům lze použít možnost "POS_" (zařízení patří všem klientům POS_1-POS_X a obdobně "ORM_" pro klienty Conto Order + podpora přenosu účtu na pokoje portálu Siesta Extranet. Vyžaduje licencovaný modul Siesta Extranet (pouze klienti POS, Conto Order funkci nepodporuje) + podpora platebních terminálů se službou POS-EPS + v editaci plateb přesunuto nastavení platebního terminálu z parametrů do samostatného výběrového menu umožňující vybrat konkrétní platební terminál + nová možnost 134.d - Před ukončením posledního klienta upozornit na otevřené a nezaplacené účty + nová možnost 148.4 - Automatický export závěrky po zaplacení účtu do souboru. Vyžaduje licencovaný modul 2 Statistiky prodejů a modul 10 Extra závěrky. + maximální počet klientů na jeden server zvýšen na 20 (místo původních 16) + pro lokální závěrky (za konkrétní POS) bude jako výchozí celý účet včetně položek přiřazen k POS, která zapsala poslední záznam do journalu. Třídění dle položek lze zapnout volbou 4a - Lokální třídit dle položek. * přepnutí subjektu v konfigurátoru zobrazovalo informační hlášení o funkci * makro po zaplacení a zavření stolu/účtu se při určitém nastavení nespustilo verze 3.1.0.2 26.6.2018 + tisk QR kódu účtenkové loterie na účtence, vyžaduje licencovaný modul serveru tisk štítků a tiskárnu podporující EPSON QR kódy + podpora platebních terminálů KB SmartPay Yomani s protokolem GPE + přímá editace prvních čtyř cenových hladin přímo v tabulce PLU + Epson sekvence doplněny o kódy pro tiskárny s výchozí znakovou sadou Kanji + nově nainstalovaná tiskárna OS Windows se objeví v seznamech konfigurátoru hned, bez nutnosti restartu aplikace a tiskového serveru * při zrušení platby zákazníkem na platebním terminálu se nyní na klientech zobrazí okno s informací o zrušení (pokud to terminál podporuje) * při přepnutí na jinou (další) mapu stolů se obraty stolů na tlačítku stolu nezobrazily hned, ale až po prodlevě. * výchozí kódování QR kódů je nyní ANSI * automatické přepnutí na DPH 4 pro neplátce je jako výchozí vypnuto * v konfigurátoru při nastavování připojení platebního terminálu LAN nebo UDP mohl být konfigurátor zablokován systémem verze 3.1.0.1 31.5.2018 + knihovna pro import položek na účet z pivního baru (vyžaduje modul 16) + zobrazení názvu platby, slevy a vkladu/výběru v binárním journalu verze 3.1.0.0 11.5.2018 + nový modul serveru "Import inventury" podporující komunikaci s váhou Decibar + nový typ uživatelského listu pro závěrky - odpisy položek. Tisk odpisů dle kalkulací prodaných položek. Vyžaduje licencovaný modul 10 extra závěrky. + podpora refundace a přímého prodeje pro Conto Order + v editaci kalkulací je nyní možné potvrdit nebo zrušit uložení tlačítkem stejně jako je tomu u ostatních tabulek + v editaci náhledů je zobrazen název PLU už hned po přidání položky náhledu + v konfigurátoru při editaci ID nebo typu PLU (nebo účtu) se automaticky změní zadaná hodnota na velká písmena (např. d001 = D001, w = W) + velikost fontu tlačítka v editaci vzhledu lze nyní nastavit až do 72 + v uživatelském listu Denní platby lze nastavit v par. 3 posun času směn verze 3.0.0.5 16.4.2018 + nový typ uživatelského listu pro závěrky - Denní platby. Umožňuje tisk součtů plateb po jednotlivých dnech za období závěrky s možností aktivace rozdělení plateb dle DPH. Vyžaduje licencovaný modul 10 extra závěrky. * automatické zakládání účtů v databázi nebylo možné, pokud bylo současně aktivováno vyhledávání účtů podle názvu / ID2 * pokud má klient nastaveno více tiskáren účtů nebo journalu, tisk štítků bude tisknout na první z těchto tiskáren /pokud ve funkci není zvoleno jinak/ verze 3.0.0.4 6.4.2018 + nová možnost klienta přihlášení obsluhy s vyšším oprávněním (parametr 134.c) Pokud obsluha nemá oprávnění pro vybrané funkce (refundace, storno, předběžný účet, sleva / přirážka, tisk kopie...), bude umožněno pro provedení přihlášení obsluhy s vyšším oprávněním (obraty a akce budou uloženy původní obsluze). Oprávnění bude platit pouze pro jednu akci a u další bude zobrazen nový dotaz. Následné přihlášení podporuje standardní prodejní část (klient). + v konfigurátoru v editaci plánování u závěrek přidána možnost zvolit subjekt + v konfigurátoru se pro větší přehlednost u některých vybíracích menu nyní ID zobrazuje na začátku textu místo na konci + v konfigurátoru v editaci kalkulací se zobrazí také smazané položky neexistující v databázi PLU (budou zobrazeny bez názvu) + ochrana serveru a tiskového serveru Conto proti síťovým útokům, servery umožní současné připojení max. 100 klientů / tiskových front + pokud je u plánované úlohy nastaveno odhlášení klientů nebo Conto Order, bude zablokováno jejich nové přihlášení až do dokončení naplánované úlohy + manuální změna IP adresy serveru (kam se připojuje klient) přes menu start je nyní permanentní a uloží se do databáze serveru (použije se i při příštím odeslání vzhledu klienta). * pokud naplánovaná úloha s nastaveným odhlášením klientů Conto Order probíhala příliš dlouho, služba Conto Order se znovu nespustila * pro tisk bez diakritiky bylo nutné v periferiích aktivovat také kódování ANSI verze 3.0.0.3 23.3.2018 + nová funkce klienta pro odblokování konkrétního účtu. Vhodná pro odblokování účtu otevřeného z mobilního číšníka, kterému se vybila baterie. + propustná varování EET serveru se zobrazují v okně na klientech * Conto Order neumožnil otevřít účet s položkami, které měly v názvu znaky &/<> verze 3.0.0.2 15.3.2018 + nová možnost u plateb 'n'- zobrazit dotaz před platbou + vklad a výběr částky zobrazí dotaz před provedením stejně jako u kreditu, lze vypnout možností vkladu / výběru 'a'- nezobrazovat dotaz + komunikace s platebním terminálem prostřednictvím knihovny CPayTerm.dll + stejnou funkci pro platbu kartou lze použít i v případě, kdy klient POS_1 má nastaven a připojen platební terminál a klient POS_2 nemá nastaven terminál, nebo používá terminál manuálně (bez připojení) verze 3.0.0.1 27.2.2018 + možnost otevřít průvodce platbou i na otevřeném účtu, který neobsahuje žádné položky + možnost přidat přirážku na položky s nulovou cenou + při použití součtové slevy na položky mající už přiřazenou slevu položkovou se součtová sleva pro závěrky rozpočítá procentem dle součtu slev a položek (dříve procentem dle součtu položek) + podpora odesílání ID implementace do platebních terminálů FiskalPro - zrušeno automatické načítání ještě neuložených položek účtu při nečekaném restartu aplikace (např. ztráta napájení, vybitá baterie tabletu, BSOD apod.) - zrušena možnost editace IP adresy Conto serveru pro klienty v konfigurátoru, změna se provádí přímo na klientech verze 3.0.0.0 31.1.2018 + implementovány změny zákona o EET dle rozhodnutí ÚS (sp. zn. Pl. ÚS 26/16) + nový modul tisk štítků zboží s tiskem jednotkových cen a kódem EAN / QR. Formát tisku lze upravit v editaci textů v konfigurátoru. Modul se aktivuje na Conto serveru a je platný pro všechny klienty připojené k serveru. + možnost přidání QR kódu na účtenku obsahující informace o prodeji, např. informace o obratu a EET (vyžaduje modul tisk štítků a tiskárnu s podporou EPSON POS sekvencí pro QR kódy) + u položek lze zadat informaci o váze/objemu/počtu a měrnou jednotku pro tisk štítků (sloupce MJ a hodnota MJ). Tyto údaje a cena položky jsou využívány pro automatický výpočet jednotkové ceny při tisku štítků zboží. Pro tisk lze využít běžnou tiskárnu účtenek s podporou EPSON POS sekvencí pro EAN a QR kódy (vyžaduje modul tisk štítků) + nový modul připojení platebního terminálu k mobilním číšníkům Conto Order (vyžaduje Conto Order 1.3 nebo vyšší). Modul se aktivuje na Conto serveru a je platný pro všechny klienty Conto Order připojené k serveru. + možnost upravit formát pro číslo účtenky / dokladu / EET v servisním menu, umožňující nastavit tisk pořadového čísla dokladu bez globálního počítadla IDA (část čísla účtu před pomlčkou) + ve funkcích skupina zboží/PLU korunou lze aktivovat zadávání cen bez DPH + při chybě tisku závěrky Z bude zobrazeno kromě chyby tisku také samostatné hlášení o nevynulování závěrky + automatická sleva na položku se aplikuje také u refundace položky a může být vícekrát na účtu (pokud není nastaveno jinak) a přidává se po každé položce + nové řídící kódy pro platební terminál FiskalPro v režimu tiskárna + rychlejší převod grafického loga v konfigurátoru při odesílání do tiskárny + tiskový server nyní využívá asynchronní komunikaci se zařízením přes port USB umožňující zpracování dalších údajů v průběhu tisku + vyhledávání funkce v editaci vzhledu pomocí zadaného filtru (např. při zadání "PLU" zobrazí v listu všechny funkce obsahující text "PLU" + přidaný typ zařízení "Čtečka ID2" v seznamu zařízení. Přečtený kód je vyhledán postupně v databázi obsluh (sloupec HWkód), stolů/pokojů/účtů, PLU, maker a rabatů (sloupec ID2). Pokud je nalezen, provede se na klientu příslušná akce + možnost nastavit okamžité ukládání položek účtu do databáze v parametru 134.b. Tím se vynutí používání STORNO místo OPRAVY CHYBY a tím pádem jsou v závěrce vidět i opravy / překlepy obsluhy jako STORNO. + nová možnost 126.7 zákaz prodeje výrobků bez surovin kontroluje stav položek a surovin z kalkulací výrobků a polotovarů. V případě chybějících surovin nelze výrobek prodat. Pouze pro samostatné klienty, nepodporuje síťový provoz. + možnost doplnit tisk stavu skladu v tisku položek na tiskárně / objednávce. Formát tisku se nastavuje individuálně v šablonách tisku, info na vyžádání. + CDriver - přidáno info o závěrce při stahování závěrek do CSV / XML. Závěrky ve formátu XML navíc obsahují informace o parametrech a filtrech závěrky. + CDriver - do CSV přidáno číslo závěrky při stahování závěrek ve formátu QMP verze 2.1.0.6 29.3.2018 + asynchronní komunikace se zařízením přes port USB umožňující zpracování dalších údajů v průběhu tisku + ochrana serveru a tiskového serveru Conto proti síťovým útokům, servery umožní současné připojení max. 100 klientů / tiskových front * verze 2.1.0.5 mohla hlásit chybnou verzi knihovny při generování licenčních podkladů pro aktivaci serveru (Conto Order, další subjekt) verze 2.1.0.5 23.3.2018 + po přidání dalších klientů Conto Order a přiřazení tiskárny není vyžadován restart služby Conto Order + propustná varování EET serveru se zobrazují v okně na klientech * Conto Order neumožnil otevřít účet s položkami, které měly v názvu znaky &/<> verze 2.1.0.4 8.1.2018 + v prodejní části v okně seznamu skupin zboží lze použít také filtr dle názvu a fultextové vyhledávání * v konfigurátoru upraveny možnosti importu / exportu a editace tabulek v excelu u tabulek DPH, položky kalkulace, položky náhledů, počítadla a zásoby verze 2.1.0.3 4.12.2017 + funkce automatického přepínání subjektů v plánování + možnost zvolit export všech účtenek textového journalu v konfigurátoru + varování o limitu 1000 řádků při tisku textového journalu v konfigurátoru je pro každý tisk zobrazeno pouze jednou + podpora přenosu závěrek větších než 1GB (vyžaduje CDriver min. verze 1.2.3.3) * v konfigurátoru se ve statistikách v tisku u listu EJ kromě textu pro tisk zobrazovala také jeho data * ve verzi 2.1.0.2 nebylo aktivní nastavení parametru tisk modifikátorů inverzně verze 2.1.0.2 26.10.2017 + v systémovém nastavení EET lze aktivovat automatické přepnutí položek na DPH4. DPH se přepne automaticky až při prodeji, pouze pokud je subjekt v nastavení EET nastaven jako neplátce + možnost povolit prodej položek jen vybraným subjektům (přiřazením do rabatové skupiny, ve které je subjekt nastaven). Vyžaduje modul zákaznické slevy. + funkce přidat poslední položku převezme také DPH a cenu z původní položky + možnost použít funkci "Přidat poslední položku" také na označenou položku v seznamu účtu (musí být označená pouze jedna položka) * podpora odesílání účtenek více subjektů ve zjednodušeném režimu. Následné odeslání se provádí dle uloženého subjektu při vydání účtenky * při odesílání dat server nerestartuje služby Conto Order. Nová data pro Conto Order se načtou na pozadí až při otevření dalšího stolu. Položky jsou aktualizovány ihned verze 2.1.0.1 5.10.2017 + číselné řady účtenek EET, nepodléhajících EET a skladových pohybů samostatně pro jednotlivé subjekty (DIČ). Použije se číselná řada pro aktuálně zvolený subjekt na klientu. verze 2.1.0.0 4.10.2017 + podpora připojení mobilního číšníka Conto Order pro OS Android (vyžaduje dokoupení rozšíření licence) + podpora více subjektů / DIČ pro odesílání EET (vyžaduje dokoupení rozšíření licence pro jednotlivé subjekty) + ve složce Conto je k dispozici program pro správu a aktivaci licencí Conto Order a jednotlivých subjektů + možnost přidat do náhledů přímo skupinu zboží, oddělení, náhled, stůl, pokoj nebo zákaznický účet + možnost provádět vklad hotovosti přes platební terminál + u funkce součet lze nastavit zaokrouhlení součtu pro zobrazení - ukončena podpora mobilních číšníků Orderman verze 2.0.2.13 4.9.2017 + možnost nastavit ruční zadání textu u PLU a skupin zboží v parametrech PLU stejně jako u modifikátorů + v oprávněních možnost zakázat výmaz prodejních dat také v konfigurátoru + automatická záloha dat do XML při kompletním výmazu dat + podpora platebního terminálu FiskalPro + tisk ID transakce platebního terminálu (VS) na účtence + možnost aktivovat log komunikace s platebním terminálem v parametrech PT * v editaci náhledů nebylo možné přidat nový náhled přímo, pouze přes import * změněno uspořádání / pořadí výběru položek pro odeslání, načtení import a nastavení výchozích dat v konfigurátoru * u čtečky HID posílající po Enter ještě znak LF je tento znak ignorován. Znak LF znemožnil načtení účtu při přenosu a dělení. * zkrácena doba čekání na odesílání EET při chybě nebo nedostupnosti internetu verze 2.0.2.12 22.6.2017 + verze certifikovaná pro připojení váhy dle normy WELMEC + nový formát EAN - provedení platby pomocí EAN kódu + zobrazení opravy / výmazu položky na externím displeji + zobrazení sériového čísla v seznamu klientů + v parametru 127 lze zakázat přihlášení stejné obsluhy na více klientů (POS) + v konfigurátoru lze v komunikaci se serverem nastavit zapamatování vybraných položek pro odeslání / příjem + v průvodci platbou u lokální měny se zobrazí také zaokrouhlená částka doplatit + v nastavení EET se po výběru certifikátu a zadání hesla načte automaticky DIČ - zakázáno dělení částečně uhrazeného účtu / stolu - zakázána oprava položek částečně uhrazeného účtu na displeji * minimální stav přehledu "položky nutné objednat" se počítá podle stavu skladu na serveru (změna min. stavu u položky vyžaduje napřed odeslat data na server) * počet účtů vkladů/výběrů v závěrkách se přičítá pouze u zásuvek (u plateb ne) * oprava exportu seznamu klientů do CSV verze 2.0.2.11 12.5.2017 + import náhledů i položek náhledů v konfigurátoru + nový modul Conto - připojení váhy dle normy WELMEC + tisk symbolu označující váhu netto u zboží s přednastavenou tárou * při tisku závěrky do okna na obrazovku se závěrka nezobrazila celá verze 2.0.2.10 28.4.2017 + Orderman: podpora individuálně zadaných cen položky + Orderman: podpora diakritiky u úprav /COOKS/ + možnost řadit a filtrovat seznam EET účtenek v konfigurátoru + kontrola neodeslaných účtenek EET před výmazem databáze + umožněn větší počet listů v jedné uživatelské závěrce * nastavení systémového parametru 134.3 nebylo aktivní a závěrka zobrazovala okno s dotazem na provedení závěrky za otevřený účet vždy verze 2.0.2.9 18.4.2017 + filtr binárního journalu podle účtu/stolu v konfigurátoru zobrazí také převody + nová funkce klienta přesměrování tiskárny na jinou + možnost vypnout slučování položek u PLU nebo skupiny + možnost vypnout slučování položek s poloviční porcí * pokud v oprávněních není zakázáno storno obecně, tak storno v samostatném okně bude ve výchozím nastavení povoleno * závěrky s výmazem (C,Z) v naplánovaných akcích v konfigurátoru nenulovaly data verze 2.0.2.8 31.3.2017 + zobrazení táry na ext. displeji a tisk brutto a přednastavené táry pro Welmec + v prodejní části zakázáno zadání záporného množství u skladových pohybů + chybně zadaná hodnota slevy z klávesnice zobrazí chybové hlášení o limitu + ve složce dokumentace doplněny návody PDF na zprovoznění váhy a platebního terminálu + podpora platebních terminálů Global Payment Europe (RS232, LAN) * ručně zadaná hodnota rabatu je u procentuální slevy / přirážky vždy v procentech (2 = 2%), u korunové se chová dle nastavení parametru 134.7 * použití kláves strana nahoru nebo dolů v prázdném seznamu položek PLU mělo za následek ukončení prodejní části verze 2.0.2.7 2.3.2017 ! všechny šablony nutné pro tisk a zobrazení položek budou aktualizovány na výchozí nastavení (příprava pro Welmec) + u váhy s výpočtem ceny DIALOG06 se použije a kontroluje také cena za MJ vracená z váhy + vážené položky se tisknou vždy na 2 řádky včetně ceny za kg + automatické nastavení skladu u nových položek v parametru 126 platí také při zakládání položek přímo na prodejní části + vyhledávání v textovém journalu v konfigurátoru lze použít také v archivu + možnost nevracet přeplatek u platby lze použít pro platby podléhající EET + řídící kódy pro Virtuos FL-2024 (displej bez podpory diakritiky) + změna kreditu v konfigurátoru (přidat / ubrat kredit) odesílá také změnu na EET stejně jako vklad / výběr na klientech + lze aktivovat tisk č. účtu také v infolince účtenky (možnosti tiskáren) - zakázáno manuální zadání táry ve funkci tára (Welmec) - úplně zakázána funkce tára pro váhy s výpočtem ceny (Welmec) * pokud nastala chyba komunikace s váhou, po odeslání dat z konfigurátoru při aktualizaci klienta zobrazil klient znovu okno s poslední chybou z váhy * při zakázaném prodeji položek do mínusu nebyla možná refundace položky se stavem skladu 0 * platební terminál ČS - modifikovaný protokol starších typů terminálů verze 2.0.2.6 13.2.2017 + automatické odhlášení obsluhy po odeslání dat na server se provede pouze při změně oprávnění nebo hesla přihlášené obsluhy. V opačném případě zůstane obsluha přihlášená a na displeji bude zobrazena informace o aktualizaci. + při ručním zadání cílového účtu u převodu nebo dělení stolu lze použít také zadání ID2 (pokud je aktivní) + přidána varianta protokolu váhy DIALOG06 bez odesílání táry + systémové makro pro klávesovou zkratku násobení na numerické klávese * + upraveno formátování zobrazení a tisku počtu/váhy a cen položek + zobrazení ceny za kg / ks na horním displeji klienta + zobrazení přepnutí cizí měny na externím displeji + nové možnosti PLU pro klienta - zakázat nulové množství, zakázat výrobu + možnost PLU zakázat skladové pohyby nebo výrobu ovlivní také načtení výchozího seznamu položek PLU ve skladovém pohybu v konfigurátoru * podpora automatického návratu po funkci při zobrazení skupin zboží v oddělení * při ručním převodu textového journalu do archivu se v některých případech přenesly pouze hlavičky účtů a text se přenesl až při dalším převodu. * dokud nebyla v SW Conto aktivována licence, v demorežimu byly linkované pol. prodávány za 1,00 i v prvních 8mi dnech demorežimu * při odesílání na email zabezpečený SMTP server neakceptoval přihlašovací údaje * hodnota při ručním zadávání korunové slevy nebo přirážky se zpracovává podle nastavení parametru 134.7. Pokud není 134.7 aktivní, zadává se v haléřích. Pokud je 134.7 aktivní, zadává se v korunách. verze 2.0.2.5 3.1.2017 + u funkce platba na klientu lze v parametru nastavit max. hodnotu platby při zadání z klávesnice + u funkce skupina zboží korunou na klientu lze v parametru nastavit max. cenu při zadání z klávesnice, nastavení má přednost před omezením v parametru 143 + možnost nastavit samostatně oprávnění pro refundace a reklamace + závěrka označená jako lokální může být nulovaná i závěrkou za všechny POS + pokud obsluha při částečném rozúčtování vybere u některé položky chybné množství (např. pouze storno), bude zobrazeno chybové hlášení na obrazovce * při aktivním slučování položek a storno po převodu celého stolu se stornem na jiný neprázdný stůl mohla být vytištěna nebo zobrazena převáděná stornovaná položka místo položky ze stejné pozice cílového stolu. verze 2.0.2.4 19.12.2016 + manuální test kalkulace v editaci v konfigurátoru + možnost vypnout odesílání nulových účtenek na EET v nastavení EET systém + možnost změny formátu textu na účtu EET pro provozovnu/účet v editaci textů * aktualizace protokolu pro platební terminály Banit pro nezaokrouhlené platby verze 2.0.2.3 5.12.2016 + při převodu stolu na objednávce místo ID účtu lze nastavit tisk názvu účtu z databáze (v editaci textů) + přehledy účtenek EET lze v konfigurátoru zobrazit i v Conto Mini a Basic * při platbě cizí měnou se do celkového obratu EET k obratu v korunách přičítala hodnota v cizí měně, DPH bylo odesláno na EET v pořádku verze 2.0.2.2 1.12.2016 + možnost použít jinou identifikaci než POS_1 (např. POS_2) u Conto Mini a Basic (když není licencován síťový modul) verze 2.0.2.1 30.11.2016 + editace PLU v Excelu a import z CSV nahradí jen zvolený typ PLU (výrobek...) + u funkcí klienta příjem a výdej lze v možnostech vypnout tisk dokladu + možnost aktivovat/deaktivovat kontrolu atributu podpisového certifikátu produkčního prostředí EET serveru v systémovém nastavení EET * při dělení stolu po převodu stolu na jiný, který obsahoval stejné položky na stejné pozici a následném dalším dělení na jiný stůl nebo vyúčtování se mohly položky na cílovém stole duplikovat * filtr binárního journalu podle konkrétní závěrky nezobrazoval položky závěrek obsahující jen objednané položky * test neodeslaných účtů před denní Z závěrkou se provedl vždy nezávisle na nastavení v možnostech * pokud byly použity speciální Unicode znaky ve vybraných systémových textech, mohl nastat problém exportu dat (zálohy) do XML verze 2.0.2.0 25.10.2016 + implementované funkce evidence tržeb (EET) + přidána možnost nastavit oprávnění pro funkci změna ceny PLU + při převodu na jiný účet se na objednávkách vytiskne informace o převodu. + nová možnost u plateb - povinné zadání přijaté částky + Refundace/reklamace: na objednávkách a účtech se tiskne při aktivním tisku názvu účtu informace o refundaci/reklamaci. Texty lze změnit v editaci. + funkce zobrazit denní obrat zobrazovala vždy obrat za všechny POS dohromady. Nyní v případě pokud je nastavena jako lokální, zobrazí se také obrat pouze za lokální POS. Pro správnou funkci musí být jako lokální i závěrka denní. + funkce konfigurátoru kopie vzhledu zvoleného klienta na jiné klienty současně * při manuální změně IP adresy na klientu se změna promítne i na serveru do DB * při převodu účtu se současně převedou také informace o provedení storno storna v historii journalu * vklad, výběr a zobrazení zůstatku kreditu / bonusu také na externím displeji * automatická záloha do XML v plánování a funkce záloha do XML na prodejní části neukládala do XML vzhled klienta verze 2.0.1.0 23.9.2016 + po odeslání dat na server (F5) bude automaticky odhlášena obsluha a změny se provedené na serveru se načtou ihned po novém přihlášení obsluhy. Už není tedy nutné ukončovat prodejní část (pouze v případě změny vzhledu klienta). + rozšíření počtu daňových hladin (DPH) a přednastavení hladin podle ID DPH. Přiřazení daňových hladin je nyní povinné nastavit dle definice v editaci DPH. * funkce klienta strana nahoru/dolů v seznamu PLU smazaly zadání na displeji * platba refundace zák. účtu kreditem je možná, i pokud je na účtu nulový kredit verze 2.0.0.12 30.8.2016 + v editaci textů lze nastavit samostatně font názvu účtu pro tisk na objednávce a na účtence + integrovaná podpora CZ EET dle specifikace e-tržeb verze 3.0 + funkce zobrazit všechny položky na klientu i v dynamickém náhledu * dotyková klávesnice Conto akceptuje samostatný háček i čárku před písmenem * při načtení XML jiného zákazníka (z jiného PC) a následném načtení výchozích dat XML se nebylo možné přihlásit na server, až do restartu Conto serveru. verze 2.0.0.11 18.8.2016 + v editaci textů lze nastavit samostatně font pro tisk položky s množstvím 1ks a pro tisk položky s množstvím jiným než 1ks + při překročení limitu platby na účtu je nejdříve zobrazeno chybové hlášení + přidána možnost rozúčtování a dělení refundované položky na účtu + možnost nastavit oprávnění obsluhy na všechny závěrky současně (X a Z/C) * storno položek se nyní tiskne ve stejném formátu jako normální položky * počítadla závěrek a čísla tisků přesunuty do sekce pro správce systému * závěrka stavu skladu v módu Z nebo C nevynulovala stav skladu verze 2.0.0.10 12.8.2016 + výběr stylu editace ID (např. čísla položky) v tabulkách v konfigurátoru 1. vyhledání ID, a pokud není nalezeno, založí se nový řádek (výchozí) 2. při vložení nového řádku možná změna, jinak jen vyhledání ID 3. přímá editace ID bez vyhledávání * možnost odložení účtu, který obsahuje refundaci položky (po otevření se nepřepne do módu refundace transakce, ale zůstane ve standardním módu). Takový účet obdobně jako účet v módu refundace nelze dělit. * při použití nečíselného přihlašovacího hesla je nutné dodržet velikost písmen * jako výchozí nyní jsou zakázané skladové pohyby výrobků, polotovarů a menu. Pohyby těchto položek můžete povolit v parametru 118.5. * v podkladech inventury a skladových pohybech se nezobrazují modifikátory * automatický výběr jiné složky na dočasné soubory, pokud je výchozí blokovaná * test zápisu do cílové složky před provedením zálohy DB * podpora síťové UNC path u binární zálohy v plánování (nelze použít při nainstalovaných více instancích serveru Firebird) * pokud bylo na stole nedokončené rozúčtování, nebylo možné provést další dělení nebo částečné vyúčtování stejného stolu. * po editaci údajů zákazníka v konfigurátoru se zobrazilo hlášení o EET, i když evidence tržeb nebyla v Contu aktivní (verze 2.0.0.9) verze 2.0.0.9 8.7.2016 + u funkce oddělení zobrazit skupiny zboží lze aktivovat mód prodeje korunou + změnu DPH u prodeje korunou lze nyní provést před i po zadání ceny zboží + integrovaná podpora CZ EET dle specifikace e-tržeb verze 2.0 * na počítačích s více instancemi serveru Firebird aktualizace databáze z verze 1.2 a starších v určitých konfiguracích nemusela proběhnout korektně * možnost změny šířky okna účtenky v textovém journalu v konfigurátoru verze 2.0.0.8 13.6.2016 + podpora platby elektronickými stravenkami Sodexo (Java POS Plugin 1.2.1, čtečka NFC Dragon DUALi, vyžaduje modul platební terminál) * jako výchozí mapu stolů lze nyní použít i dynamickou mapu stolů * pokud na poslední stránce v seznamu rezervací nebyly vyplněny všechny řádky, zobrazilo se při jejím zobrazení chybové hlášení * po aktualizaci z verze 2.0.0.4 se nezobrazovaly v seznamu rezervací časy * zákaz nulové ceny PLU kontroluje hodnotu podle nezaokrouhlené ceny PLU verze 2.0.0.7 20.5.2016 * při výmazu všech položek účtu (a současně pokud žádná z nich nebyla ještě uložena v databázi nebo vytištěna) se netiskne prázdný doklad * v editaci rezervací pokojů se posunovala časová osa po hodinách * oprava zobrazení tlačítek při přesunu pomocí myši v editaci vzhledu verze 2.0.0.6 13.5.2016 + integrovaná podpora CZ EET dle specifikace e-tržeb verze 1.0 * pokud nebyl žádný otevřený účet, v seznamu otevřených účtů se při určitém nastavení mohla zobrazit prázdná tlačítka * při aktivním zobrazování obsahu okna při změně velikosti v nastavení Windows nebylo možné měnit velikost okna editace klienta v konfigurátoru verze 2.0.0.5 10.5.2016 * oprava načtení smazané závěrky podle čísla závěrky (CDriver, Konfigurátor) * upraveno seřazení řádků textového journalu při načtení starší závěrky verze 2.0.0.4 3.5.2016 + rezervace - v parametrech 151 a 152 lze změnit výchozí interval rezervace + umožněna změna základní cenové hladiny v makru po přihlášení obsluhy + nová funkce klienta Zakázat / povolit prodej skupiny zboží * sloučeny funkce klienta Zakázat prodej PLU a Povolit prodej PLU verze 2.0.0.3 25.4.2016 * pokud bylo aktivní zobrazování obsahu okna při změně velikosti v systémovém nastavení Windows, nebylo možné ručně změnit velikost okna klienta * při zobrazení klienta přes celou obrazovku a použití gesta Windows 10 pro ovládání plochy mohl multidotyk monitoru ASUS VT207 přestat reagovat verze 2.0.0.2 18.4.2016 + v šablonách pro tisk položek lze použít dopočítanou hodnotu bez daně a daň + inventura - v parametru 117.2 lze aktivovat ukládání a tisk všech zadaných položek (včetně těch se stejným stavem před a po inventuře) + tisk dokladu při nulovém /stornovaném/ účtu i v případě, pokud je aktivní slučování storno s položkami + pro tiskárny EPSON připojené pomocí WDI nebo WIN upraven test tiskové fronty ve Windows pro rychlé počítače * ve výsledcích inventury se nulové počty a rozdíly tisknou vždy * v editaci uživatelských zpráv nešel přidat list zprávy dvojklikem myši * přímý tisk USB - Windows tiskárny hlásící chybné umístění (hub=-1, port=-1) jsou tiskovým serverem ignorovány verze 2.0.0.1 1.4.2016 + import skladových pohybů - podpora zdrojových textových a CSV dat v jiném kódování (UTF-8, UNICODE...), aut. doplnění výchozí skupiny zboží D001 verze 2.0.0.0 21.3.2016 ! server pro komunikaci s ext. SW vyžaduje CDriver min. verze 1.2.1.0 + nový způsob zadávání nových a vyhledávání položek podle ID v konfigurátoru. Při zadání čísla ve sloupci ID (ENTER) se kurzor přesune na zadanou položku. Pokud položka není nalezena, bude zobrazen dotaz na vytvoření nové. V nastavení konfigurátoru lze automatické založení při zadání neznámého ID vypnout. + položky skladového pohybu lze přidávat ručně pomocí klávesy insert + na tlačítka klientů lze přiřadit kromě pozadí také obrázek (ikonu) + součástí instalace je sada 220 ikon pro zboží (licence pouze pro Conto) + obrázek tlačítka může být také z databáze PLU /import obrázku v editaci PLU/ + u PLU lze definovat koeficient výtěžnosti pro kalkulace. Poté lze zadávat v editaci kalkulací pro položky kalkulace brutto anebo netto. + podpora grafického formátu PNG včetně kanálu alpha (průhlednost) + v možnostech EAN lze aktivovat kontrolu CRC ceny / váhy u vážených EAN + univerzální typ EAN pro umožní jednou čtečkou na základě ID2 automaticky otevřít účet, přihlásit obsluhu, spustit makro nebo přidat slevu. Stačí povolit univerzální ID2 typ v editaci EAN a vyplnit příslušná ID2. + přirážka / sleva dle druhu platby (rabat se definuje v editaci plateb) + vážené položky z váhy tisknou u položky účtenky jednotku kg + nová funkce klienta - Převod účtů přihlášené obsluhy na jinou obsluhu + ve funkci zobrazení účtů lze nastavit pouze otevřené účty přihlášené obsluhy + ve funkci klienta "Platba" lze vybrat jinou tiskárnu pro tisk účtu + konfigurátor - filtr závěrek dle obsluhy a účtu (Conto Max) + v závěrkách lze v seznamu obsluh nastavit aktuálně přihlášenou obsluhu (závěrka se provede pouze za přihlášenou obsluhu) + v parametru 134 je volitelné nastavení přepínání základní cenové hladiny + možnost nastavit oprávnění pro vklad a výběr + základní cenovou hladinu lze měnit také na otevřeném účtu, změna je také odeslána na ostatní přihlášené klienty automaticky (dle par. 134) - ukončena podpora XML dat z verze Conto starší než 1.1.5.0